۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۵۰۶۷۲۸
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین:

برگزاری نمایشگاه قرآن سبب مانوس شدن مردم با آموزه های دینی است

حجت الاسلام غلامرضا عادل برپایی نمایشگاه را موجب مانوس شدن مردم با قرآن دانست و گفت: متاسفانه در جامعه امروز شبکه‌های مختلف اجتماعی درپی تخریب و تضعیف باورهای اعتقادی مردم هستند برگزاری چنین نمایشگاهی می‌تواند به نوبه خود تاثیر زیادی در جهت ارتقا و آشنایی مردم با قرآن و مانوس شدن با این کتاب آسمانی داشته باشد.
حجت الاسلام غلامرضا عادل

حجت الاسلام غلامرضا عادل مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، در حاشیه بازدید از نمایشگاه قرآن و عترت که در محل دائمی نمایشگاه بین المللی قزوین برگزار شد، با اشاره به اهمیت برپایی نمایشگاه قرآن گفت: نمایشگاه‌های قرآنی امکان دسترسی علاقمندان را به موضوعات دینی و قرآنی فراهم کرده و مردم به راحتی می‌توانند با این آثار و منابع آشنا شده و از آنها بهره‌مند شوند.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه و منزلت قرآن کریم در زندگی بشر افزود: خداوند قرآن خود را کتاب شفا و درمان دردهای روحی و جسمی قرار داده است از این رو هر قدر میزان بهره وری از معرفت و آموزه‌های قرآن بیشتر باشد به همان میزان آسیب‌ها و هنجارهای اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه قزوین در ادامه برپایی نمایشگاه را موجب مانوس شدن مردم با قرآن دانست و اظهار کرد: متاسفانه در جامعه امروز شبکه‌های مختلف اجتماعی درپی تخریب و تضعیف باورهای اعتقادی مردم هستند برگزاری چنین نمایشگاهی می‌تواند به نوبه خود تاثیر زیادی در جهت ارتقا و آشنایی مردم با قرآن و مانوس شدن با این کتاب آسمانی داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه ماه رمضان ماه عمل به قرآن است ابراز کرد: قرائت و فهم قرآن منهای عمل به آن هیچ سودی ندارد برای همین می‌توان گفت صرف داشتن علم بدون عمل فایده ندارد از این رو نتیجه گرفته می‌شود که ماه رمضان ماه عمل کردن به آیات الهی است.

حجت الاسلام عادل در ادامه با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه می‌تواند روند کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال داشته باشد تصریح کرد: اینکه رویدادهایی مانند برگزاری نمایشگاه‌های قرآنی تا چه اندازه می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر باشد بستگی به محتوایی دارد که در آن ارائه می‌شود هر چه محتوا قوی‌تر و غنی‌تر باشد به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند.

وی در پایان گفت: اگر بخواهیم حضور و جذب مردم در این گونه نمایشگاه‌ها بیشتر شود و بتوانند استفاده سودمند ببرند باید تبلیغات خود را قوی‌تر کنیم در حقیقت باید از تکنیک‌های روز اهل فن در این زمینه استفاده شود تا بتوانیم شاهد حضور پررنگ مردم در نمایشگاه باشیم./873/۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات