۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۵۰۸۴۸۷
امام جمعه آمل:

مجمع قاریان قرآنی در آمل تشکیل می شود

امام جمعه ‌آمل گفت: برای اشاعه فرهنگ قرآنی دربین جوانان، مجمع قاریان قرآنی تشکیل می شود تا در هرماه در یکی ازمساجد شهر و باحضور سخنرانان کشور و قاریان ممتاز تلاوت قرآن صورت گیرد.
امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل امروز در مراسم اختتامیه و تجلیل از عوامل اجرایی برگزاری کاروان نور در شب های ماه مبارک رمضان آمل با اشاره به دیدارهای متعدد با مقام معظم رهبری در سالهای گذشته گفت: در این دیدارها مقام معظم رهبری تاکیدات فراوانی بر برگزاری نماز صبح و برگزاری برنامه های قرآنی در منازل داشتند.

 وی با اشاره به استقبال جوانان در مراسم معنوی کاروان نور در مساجد شهرستان در شبهای ماه مبارک رمضان افزود: برای اشاعه فرهنگ قرآنی دربین جوانان، مجمع قاریان قرآنی تشکیل می شود تا در هرماه در یکی ازمساجد شهر و باحضور سخنرانان کشور و قاریان ممتاز تلاوت قرآن صورت گیرد.

امام جمعه آمل با بیان اینکه شهر آمل به عنوان مهد قرآن و شهر قرآنی معروف بوده است، ادامه داد: این شهر به وجود دو شخصیت مهم در آسمان علم وفقاهت آیات جوادی و حسن زاده آملی درخشان است که  مقام معظم رهبری به این دو بزرگوار ارادت خاصی دارند.

حجت الاسلام مرتضوی اظهارداشت: آیت الله جوادی آملی که به عنوان مفسر کبیر قرآن زبانزد خاص و عام هستند و نیاز است که همه همت کنیم و شهر آمل را به عنوان شهر قرآنی مطرح کنیم.

وی ادامه داد: قرآن کتاب سراسرنورانی، هدایت و وسیله قرب به سوی خدای متعال و دستورالعمل زندگی بشر جامعه و دل ها را به سوی نور می کشاند.

وی با بیان اینکه رسالت کسانی که با قرآن مانوس هستند کار سختی است، یادآور شد: خداوند را شاکریم با رهنمودهای رهبری و با تشویق و تبلیغ دائمی ایشان تلاوت قرآن یکی از برنامه های عمومی جامعه ما تبدیل شده است.

امام جمعه آمل افزود: قرآن نباید در مساجد بلکه در میادین ورزشی که انبوهی از جوانان حضور دارند تلاوت شود تا جوانان نسبت به قرآن بی توجه نباشند از این رو باید در این امور فرهنگ سازی صورت گیرد.

وی ضمن قدردانی از حمایت ها و تلاش های مدیران شهری در اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی شهرستان افزود: برای ماه محرم باید برنامه ریزی مدونی صورت گیرد و تجمع عزادران حسینی در روز هفتم محرم در شهر به عنوان یک سنت سالانه تبدیل شود.

وی با اشاره به وجود امامزادگان متعدد در شهرستان آمل اظهارداشت: وجود این امام زادگان برای ما یک نعمت الهی است که از این مکانها می توانیم به عنوان مکانهای تبلیغی و فرهنگی استفاده کنیم.

در ادامه قوامی مدیر برگزاری کاروان نور شهرستان آمل با ارائه گزارش کار در شب های ماه مبارک رمضان گفت: خوشبختانه با برنامه ریزی های که صورت گرفت توانستیم به اهدف خودمان برسیم.

وی اشاره کرد: درکاروان نور علاوه بر برگزاری کرسی های مجلسی و ابتهال برای کودکان در قالب برگزاری مسابقات نقاشی همراه با صرف افطاری، سحر و میان وعده با همراهی خوب متولیان و هیئت امنا مساجد شهرستان صورت گرفت.

مدیر برگزاری کاروان نور شهرستان آمل تصریح کرد: با حضور خبرنگاران شهرستانی در کلیه برنامه های قرآنی درطول شب های ماه مبارک رمضان 40 گزارش خبری وتصویری در جراید و سایت های معتبر کشوری و شهرستانی منتشر شد./1314/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات