۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۵۱۱۱۴۵
آیت الله رجبی:

سرنوشت کشور به عملکرد خبرگان گره خورده است

عضو جامعه مدرسین گفت: شاید تصور شود که کار خبرگان خیلی اهمیت ندارد و تنها باید رهبر انتخاب کند اما باید توجه داشت که خبرگان کارهای مهمی دارد و کسی که را که خبرگان برای رهبری انتخاب می کند سرنوشت نظام را در دست دارد.
آیت الله رجبی

آیت الله محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با گرامیداشت سالگرد تشکیل نخستین دوره مجلس خبرگان گفت: مجلس خبرگان رهبری نهادی است که مهم ترین وظیفه آن بر همه وظایفی که در نظام قرار دارد سایه می افکند و نقش اصلی را بازی می کند که شناسایی و معرفی رهبر است.

وی افزود: اگر صلاحیت های لازم در رهبری که تعیین شده وجود نداشته باشد خبرگان باید چاره اندیشی کند؛ نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه بوده و مشروعیت ارکان نظام در ارتباط با ولایت فقیه است، ولی فقیه شخصیتی است که در بحران ها می تواند کشور را نجات دهد و تهدیدات را تبدیل به فرصت کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،اظهار داشت: شاید تصور شود که کار خبرگان خیلی اهمیت ندارد و تنها باید رهبر انتخاب کند، باید توجه داشت کسی که را که خبرگان برای رهبری انتخاب می کند سرنوشت نظام را در دست دارد.

وی ادامه داد: خدا را شکر می کنیم که خبرگان فهیمی با بصیرت بالای ملت حضور داشتند که بعد از رحلت امام توانستند کشور را به دست رهبری بسپارند که انواع توطئه های دشمن را به موقع تشخیص دادند، به موقع اقدام کرده و به موقع راهنمایی فرمودند تا کشور از انواع مخاطرات که می توانست سبب سرنگونی نظام را نجات دهد.

آیت الله رجبی با بیان این که نقش آفرینی رهبر انقلاب در سطح منطقه و بین الملل موجب مباهات امت اسلامی و بهت کارشناسان جهانی شده است، ابراز داشت: خبرگان در موقع مناسب نقش خود را ایفا کردند و با عنایت الهی چنین رهبری نصیب ملت ایران شد.

وی عنوان کرد: اگر خبرگان که متخصصان و کارشناسان حوزه رهبری هستند حمایت لازم را از رهبری انجام دهند برای جامعه و ملت آرامش حاصل می شود شود  و می دانند که  رهبر آن ها با وجود همه عوامل و مشکلات توانسته به خوبی مدیریت کند و مدیریت و تقوای بسیار بالا را در خود داشته باشد.

عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: وقتی مردم می بینند که خبرگان بر این نکات تأکید دارند همانگونه که درباره رهبر معظم انقلاب شاهد هستیم این موضوع آرامش بالایی به اقشار ملت می دهد، از نظر روحی و روانی جامعه و مسائل مختلف کشور مجلس خبرگان تأثیر بسیار بالایی دارد.

وی اضافه کرد: اگر خدایی نکرده روزی خبرگان رهبری افرادی باشند که ویژگی هایی که امروز شاهد آن هستیم را دارا نباشند و رهبری را تعیین کنند که دارای صلاحیت لازم نباشد تمام دستاوردهای خون شهیدان و فداکاری های ایثارگران به هدر خواهد رفت، خبرگان رهبری نقشی دارد که هیچ نهاد در سطح ملی و بین المللی چنین نقشی را ندارد و نمی تواند ایفا کند./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات