۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۵۱۳۹۷۶

رییس دفتر سیاسی حماس خواستار عملی شدن اهرم‌های فشار بر تل‌آویو شد

رییس دفتر سیاسی حماس در پیامی خطاب به رهبران و مقامات کشورهای اسلامی و عربی اعلام کرد: رژیم صهیونیستی اکنون بیشتر از هر زمان دیگری دنبال اجرایی کردن توطئه‌های خود بر مسجدالاقصی است.
اسماعیل هنیه حماس

به گزارش خبرگزاری رسا، «اسماعیل هنیه» رییس دفتر سیاسی حماس پس از تعرض‌های اخیر رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، پیامی به مقامات و رهبران کشورهای عربی و اسلامی فرستاد.

هنیه در این پیام اعلام کرد تجاوزهای کنونی علیه مسجدالاقصی در 50 سال اخیر بی‌سابقه بوده است و رژیم اشغالگر صهیونیست بیشتر از هر زمان دیگری به دنبال اجرایی کردن توطئه خود یعنی سیطره کامل بر مسجدالاقصی، تقسیم زمانی و مکانی آن میان مسلمانان و یهود، پررنگ کردن نقش خودش به عنوان مرجعیت واحد در اداره امور مسجدالاقصی در مقابل محدود کردن نقش تاریخی اوقاف اسلامی در قدس به عنوان تنها طرف اداره امور این مسجد است.

اسماعیل هنیه افزود: مقامات رژیم صهیونیستی از روز جمعه 14/7/2017 اقدام به بستن مسجدالاقصی کرد و این مسجد همچنان به دلیل لجاجت‌های رژیم و نصب گیت‌های تردد و نیز افزایش کنترل بر ورود و خروج‌ها بسته است و این تجاوزی آشکار بر قدسیت محل معراج پیامبر (ص) است.

رییس دفتر سیاسی حماس در ادامه گفت: مسجدالاقصی شما را فریاد می‌زند و سکوت بر اقدامات رژیم اشغالگر برای تحمیل واقعیت جدید بر مسجدالاقصی جایز نیست. اتحادیه عربی و سازمان همکاری اسلامی تا کنون بیانیه‌های حمایتی زیادی برای قدس و مسجدالاقصی صادر کرده‌اند و اکنون زمان آن رسیده که در راستای تقویت ایستادگی مردم قدس، این بیانیه‌ها عملی شود.

هنیه افزود دولت‌های عربی و اسلامی اهرم‌های دیپلماسی، قانونی و رسانه‌های زیادی در اختیار دارند و مسجدالاقصی امروز برای اعمال فشار بر رژیم اشغالگر، نیاز به به کارگیری این اهرم‌ها دارد.

رییس دفتر سیاسی حماس در ادامه گفت: ملت‌های عربی و اسلامی نشان داده که قلبشان همچنان در عشق مسجدالاقصی می‌تپد و از دولت‌های انتظار داریم مواضعی همگام با این عواطف مردمی اتخاذ کنند تا رژیم اشغالگر صهیونیست مجبور به دست کشیدن از مسجدالاقصی شود.

هنیه در پایان تاکید کرد: ملت فلسطین و دیگر ملت‌های مسلمان هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی که از حاکمیت مطلق اسلامی بر مسجدالاقصی بکاهد را مردود می‌داند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات