۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۵۱۴۱۱۲
مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد خراسان جنوبی:

کانون های فرهنگی هنری مساجد نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی دارند

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: باید از ظرفیت مساجد برای کاهش آسیب های اجتماعی استفاده کرد و کانون ها نیز بستری مناسب برای کاهش آسیب های اجتماعی هستند.
سبزه کار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی صبح امروز در گردهمایی رابطین خواهر کانون های فرهنگی هنری خراسان جنوبی اظهار داشت: رابطین خواهر کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند آسیب های اجتماعی در جامعه را احصا کنند.

وی گفت: این رابطان خواهر باید ظرفیت ها و پتانسیل های بانوان را شناسایی کرده و از این ظرفیت ها نهایت بهره برداری را ببرند.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی امروز مشکلات بسیاری را فراهم کرده است، افزود: متاسفانه در جامعه طلاق و مواد مخدر افزایش پیدا کرده است که برای رفع این آسیب ها باید چاره ای اندیشید.

حجت الاسلام سبزه کار با بیان اینکه باید در راستای امر به معروف و نهی از منکر نیز تلاش کرد، گفت: در سطح کشور 23 هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد وجود دارد که از این تعداد 583 کانون در استان قرار دارد.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت مساجد برای کاهش آسیب های اجتماعی استفاده کرد و کانون ها نیز بستری مناسب برای کاهش آسیب های اجتماعی هستند.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه جذب جوانان به مساجد و مبارزه با جنگ نرم و احیای کارکردهای مسجد از اهداف مهم تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد است، خاطرنشان کرد: ستاد عالی فرهنگی هنری مساجد 25 سال قبل با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی تاسیس شد.

حجت الاسلام سبزه کار مهم ترین رسالت بانوان فعال در کانون های فرهنگی هنری مساجد را احیای گفتمان زن و نظام خانواده در اسلام دانست و اظهار کرد: بانوان در جامعه الگوهای بسیار بزرگی مانند حضرت زهرا(س)، حضرت معصومه(س) و حضرت زینب(س) دارند./880/پ202/ب1

ارسال نظرات