۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳
کد خبر: ۵۱۴۴۰۴
زارعی تشریح کرد؛

فعالیت های روابط عمومی و رسانه ای ستاد نماز جمعه قم

مدیر روابط عمومی و رسانه نهاد نماز جمعه قم با اشاره به سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور، فعالیت های روابط عمومی و رسانه ای ستاد نماز جمعه قم را تشریح کرد.
محسن زارعی

محسن زارعی مدیر روابط عمومی و رسانه نهاد نماز جمعه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با گرامی داشت دهه کرامت، با اشاره به سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور، فعالیت های روابط عمومی و رسانه ای ستاد نماز جمعه قم را تشریح کرد.

وی با تاکید بر اهمیت بعد رسانه ای نماز جمعه به عنوان ابزاری مقدس، پویا و زنده افزود: از زمانی که نماز جمعه شهر مقدس قم به مصلای قدس جابجا شده است بیش از یکسال می گذرد و برپایی واحدی به عنوان روابط عمومی رسانه و رساندن آن به سطحی که در شان جایگاه این امر مقدس و مردم ولایتمدار و خصوصاً این شهر که دارای اهمیت بین المللی است کاری سخت بوده که تنها با نگاهی جهادی، خادمی و از جان و دل مایه گذاشتن میسر خواهد شد.

مدیر روابط عمومی ستاد نماز جمعه قم اظهار داشت: این واحد در نماز جمعه دارای افق سالانه بوده و خوشبختانه تمامی اهداف کوتاه مدت آن تحقق پیدا کرده است و در اهداف میان مدت که شامل کادر سازی و تولید محتوا می شود، تنها در این واحد بیش از 25 خادم خبری داشته ایم و به دنبال دست یابی به هدف بلند مدت یعنی فرهنگ سازی، گفتمان سازی و ارزیابی کمی و کیفی نماز جمعه هستیم.

وی ادامه داد: با وجود کمبودهای مالی مصلا سعی کردیم با کارهای بدون هزینه یا با کمترین هزینه ای اجرایی و پیگیری شود یعنی در واقع رویکرد این واحد اقتصاد مقاومتی بوده است، سعی کردیم از امکانات موجود بیشترین استفاده را داشته باشیم.

زارعی به روز رسانی 6 پرتال مجزا در سایت اجنا، تنظیم و پیاده سازی کامل صوت و تصاویر خطبه های نماز جمعه و آرشیو بندی ها از نیمه دوم سال 94، تولید و نشر کلیپ های مناسبتی و نشریه صوتی و پخش آن در سراسر استان و بعضاً کشور،  ارائه طرح رادیوآدینه به صورت کشوری، ایجاد اتاق آرشیو و برنامه ریزی در این زمینه و تولید پادکست،  ارتباط گیری مؤثر با بیش از 85 روابط عمومی های ادارات و موسسات استان در جهت هم افزایی در راستای خدمت به مردم را بخشی از فعالیت های واحد روابط عمومی و رسانه ستاد نماز جمعه قم عنوان کرد.

وی همچنین از تکریم و مقام و جایگاه اصحاب رسانه، همکاری با موسسات در جهت برگزاری مسابقات کشوری همچون مسابقه کتابخوانی رضوی، ایجاد دسترسی به پخش زنده خطبه های نماز جمعه در فضای مجازی، ایجاد کانال خبری مخصوص خبرنگاران جهت ارتباط مستقیم و موثر، عضوگیری و آموزش خادمین رسانه ای، ایجاد آرشیو کامل رسانه ای  تفکیک شده سالانه، پاسخگویی 24 ساعته کاربران و اعضای فضای مجازی و تاسیس اولین تیم تخصصی رسانه ای و مستند ساز کشوری نماز جمعه با نام فرزند انقلاب به عنوان دیگر فعالیت های واحد متبوع خود نام برد.

کارشناس رسانه ای شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قم همچنین حضور خادمان چندزبانه برای نمازگزاران غیر ایرانی ، ایجاد میز رسانه در نماز جمعه، ایجاد نهضت مطالبه گری مردم از مسؤولان توسط تیم رسانه ای و پشتیبانی ائمه جمعه استان، ایجاد بزرگترین حلقه وصل مردمی نماز جمعه های کشور، چاپ اولین نشریه آنلاین نماز جمعه با رویکرد اقتصاد مقاومتی، تاسیس تیم مشاوری رسانه ای ائمه جمعه استان و تاسیس واحد ترجمه خطبه های نماز جمعه قم به بیش از 5 زبان زنده دنیا را بخشی از برنامه های پیش روی واحد روابط عمومی و رسانه ستاد نماز جمعه عنوان کرد.

وی از ایجاد ایجاد قرارگاه تخصصی خبرنگاران در نماز جمعه خبر داد و گفت: اولین جشنواره کشوری عکاسی با موضوع مصلا و نماز جمعه تا پایان امسال برگزار خواهد شد، همچنین کارگروه هم اندیشی روابط عمومی های استان و تشکیل جلسات هم افزایی از دیگر برنامه ها است.

مدیر روابط عمومی و رسانه نهاد نماز جمعه قم در پایان با اشاره به اهمیت امور روابط عمومی و رسانه ای و تأثیر آن در گسترش فرهنگ نماز جمعه در جامعه، خواستار توجه ویژه و حمایت مسؤولان امر از این جایگاه تأثیر گذار شد./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات