۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۵۱۵۵۰۸
در حاشیه جلسه دولت؛

مولاوردی: سه زن در کابینه دولت حضور دارند

معاون رییس جمهور در امور بانوان گفت: برای زنان سهمیه خاصی در کابینه وجود نداشته که اکنون بخواهد کم یا زیاد شود.
مولاوردی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا ، شهیندخت مولاوردی در حاشیه آخرین جلسه هیأت دولت یازدهم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سهمیه حضور زنان در کابینه کم نشده است، گفت: باید این نکته را در نظر داشت که اساسا برای زنان سهمیه خاصی در کابینه  وجود نداشته که اکنون بخواهد کم یا زیاد شود.

وی ادامه داد: وضعیت موجود در زمینه حضور زنان در دولت حفظ شده است و سه زن در دولت حضور دارند، هر چند که تغییراتی  در سمت‌های آنها ایجاد شده است.

معاون رییس جمهور در پاسخ به این سؤال که واکنشش نسبت به فضاسازی‌های رسانه‌ای که نسبت به حضور زنان در وزارتخانه‌ها ایجاد شده است چیست؟، تأکید کرد: در باره این موضوعات اگر منشأ خود ما باشیم که بنده مخالف این امر هستم، زیرا این کار بدون هماهنگی انجام شده است، اما نباید فراموش کرد که این موضوع در اصل کارکرد شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی بوده که در اینجا خودش را نشان داده است.

مولاوردی یادآور شد: برای اینکه در زمینه حضور زنان در کابینه بتوانیم به درصد خاصی برسیم باید مصوبه شورای عالی اداری اجرایی شود.

وی در رد سخنان منسوب به خود درباره اختیارات کم معاونت زنان، افزود: معاونت زنان دارای جایگاهی ستادی بود که به عنوان معاون رییس جمهوری امکان سیاستگذاری نیز داشت، اما نباید انتظار کار اجرایی و نظارتی همچون وزارتخانه را از ما داشت، زیرا وظیفه ما کارهای راهبردی، پایش و ایجاد هماهنگی‌ها بوده است.

معاون رییس جمهور در پایان گفت: بنده در مورد کمپینی که برای حمایت از من در توییتر به راه افتاد تا ظهر روزی که این اتفاق افتاد اطلاعاتی نداشتم، بلافاصله بعد از آگاهی از این موضوع بیانیه‌ای را صادر و این مسأله را خاتمه دادم، اما اینکه این کمپین چه سودی را داشته باید صبر کنیم تا نتیجه آن روشن شود./۸۱۶/۲۰۲/ب2

 

ارسال نظرات