۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۵۱۵۶۹۷
با حضور خدام رضوی؛

عطر خوش زیارت امام هشتم در بیرجند پیچید/ آمده ام ای شاه پناهم بده...

حضور خدام رضوی و پرچم بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) بیرجند حال و هوای خاصی به عاشقان و دلدادگان اهل بیت(ع) داد.
خدام رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، دگر باره کوچه باغ دلتنگی هایم را با پرتوی از شعاع شما منتهی می کنم تا روی قلب خسته ام نامتان را در تنهاترین غربت ها لمس کنم و انگشتان نیمه جانم را برای گرفتن بارگاهتان التماس می کنم !

از شما دورم اما... از بزرگترها شنیده ام هر جا که باشی دست به سینه که بگذاری و رو به بارگاهتان خالصانه که بخوانمتان انگار در جوار حرمتان، شما را زیارت کرده ام پس در میان آسمان ها حرمتان را دوباره می بویم و اذن دخول می خوانم، اللهم انی وقفت علی باب من ابواب بیوت نبیک... .

کنار شما نیستم اما هرروز برایتان می میرم و باز از حرم وجود مقدستان دوباره جان می گیرم و زیر سایه شما سبز می شوم از نو.

اللهم صل علی علی بن موسی الرضا المرتضی الامام التقی النقی... .

این حق من است که کاسه های خالی شفاعت را پر کنم، مگر نه این که خودتان فرمودید: "هرکس از شیعیانم مرا زیارت کند در حالی که عارف به حق من باشد در قیامت شفیع او خواهم بود

با دیدن خدام رضوی به یاد شعر معروفی که از سروده های شاعر مذهبی مرحوم حبیب الله چایچیان است و این روزها ورد زبان دوستداران امام هشتم شیعیان، علی بن موسی الرضا(ع)، شده است، می افتم و این شعر را با خود می خوانم؛

آمدم ای شاه، پناهم بده

خط امانی ز گناهم بده

 

ای حَرمَت ملجأ درماندگان

دور مران از در و، راهم بده

 

لایق وصل تو که من نیستم

اِذن به یک لحظه نگاهم بده...

 

قطعه‌ای که گاهی اوقات در خنکای سحر حرم، پیش از اذان از گلدسته ‌ها پخش می ‌شود و اشک شوق بسیاری از زائران را جاری می‌کند بی ‌شک قطعه«آمده‌ ام شاه پناهم بده» است.

این روزها کوچه و پس کوچه های شهر، تکیه ها و مساجد که نگاه کنی، می بینی به احترام دهه کرامت و سالروز میلاد دو گل عالم حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) چراغونی شده اند.

حضور خدام رضوی و پرچم بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) بیرجند حال و هوای خاصی به عاشقان و دلدادگان اهل بیت(ع) می دهد.  

مردم شهید پرور و ولایتمدار شهرستان بیرجند از ساعت‌ ها پیش از ورود خدام حرم حضرت امام رضا(ع)، به استقبال آن ها رفته و چشم به راه آنها بودند.

کاروان خدام رضوی با حضور در آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) مورد استقبال با شکوه و بی نظیر مردم بیرجند قرار می گیرند و دل دوستداران امام رضا(ع) راهی حرم امام هشتم می شود.

در گوشه گوشه این آستان مقدس ذکر یا امام رضا(ع) طنین انداز شد و دل های عاشقان اهل بیت(ع) با دیدن پرچم بارگاه امام رضا(ع) می شکند و اشک ها از چشمان زنان و مردان لبریز می شود و هر کدام از آن ها حاجت هایی را از امام هشتم طلب می کنند.

در این مراسم یکی از خدام رضوی به ذکر توسل می پردازد و حال و هوای خاصی ایجاد می شود، همچنین خدام نیز میان زائران امام هشتم بسته های تبرکی کردند./880/پ201/ب1

ارسال نظرات