۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۵۱۹۲۳۰
مسؤول دبیرخانه کانون مساجد لرستان عنوان کرد؛

تقویت برنامه های قرآنی بین نسل جوان اقدامی در جهت ارتقای ارزش ها

مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به اجرای برنامه های قرآنی در کانون مساجد استان و بین نسل جوان، گفت: اجرای این برنامه ها موجب تقویت باورهای دینی نسل جوان و خنثی سازی هجمه های دشمنان می شود.
مسؤول دبیرخانه کانون مساجد لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سیدعلی موسوی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان، ظهر امروز، در برگزاری جلسه کارگروه قرآنی دبیرخانه کانون مساجد استان با اشاره به نقش مساجد در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه گفت: مسجد سنگر است و در این سنگر باید با برنامه ریزی هدفمند در جهت جذب جوانان و تویج فرهنگ قرآنی به ویژه بین نسل جوان اقدام کرد.

وی با تأکید بر ضرورت همفکری و بهره مندی از نظرات صاحبان اندیشه و متولیان عرصه فعالیت های قرآنی افزود: این اقدام امری ضروری در جهت ارتقای وضع کمی و کیفی فعالیتهای قرآنی است.

مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد لرستان در ادامه با بیان اینکه کارگروه مشورتی قرآن و عترت دبیرخانه با هدف ارتقا فعالیتهای قرانی تشکیل شده است، ادامه داد: در این کارگروه باید راه کارهای لازم برای احیای نقش واقعی مساجد در زمینه قرآن و عترت باید تدوین شود.

وی با تأکید بر هدف گذاری و ترسیم فعالیت های مؤثر قرآنی، هماهنگی فعالیت های قرآنی مساجد با دیگر نهادهای قرآنی گفت: این اقدامات در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی این فعالیت ها، تقویت و ترویج فرهنگ عمومی انس با قرآن کریم می باشد.

حجت الاسلام موسوی بهره مندی از مفاهیم و معانی آیات قرآن را از دیگر اهداف اجرای برنامه های قرآنی در کانون مساجد عنوان کرد.

وی یادآور شد: در جهت ارتقای وضع کیفی فعالیتهای قرآنی در مساجد از ظرفیتها در جهت رفع نیازهای قرآنی جامعه و تقویت بنیه محتوایی علمی و کاربردی این فعالیت ها از نظرات کارشناسان و صاحب نظران بهره مند می شویم.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به گسترش هجمه های فرهنگی و هدف دشمن از این هجمه ها ضربه زدن به باور و اعتقادات جوانان و نوجوانان است، عنوان داشت: تقویت برنامه های قرآنی موجب بصیرت بخشی بین نسل جوان در جهت ارتقا ارزشها و مصون سازی این قشر در برابر هجمه های فرهنگی می شود./9459/پ202/ب1

ارسال نظرات