۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۵۲۰۰۲۸
دبیر نشست هم‌اندیشی فقه حکومتی:

فقه حکومتی یکی از راه های شناخت منافذ نفوذ است

دبیر نشست هم اندیشی فقه حکومتی گفت: یکی از ویژگیهای نشست فقه حکومتی شناخت منافذ نفوذ عقلانیت مادی و سکولار مورد توجه مقام معظم رهبری است.
حجت الاسلام محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علی محمدی، دبیر نشست هم اندیشی فقه حکومتی صبح امروز در مراسم افتتاحیه این نشست که با حضور اساتید و نمایندگان شخصیت های برجسته حوزوی برگزار شد، با اشاره به اهمیت توجه به فقه حکومتی اظهار داشت: فقهای عظیم الشان اسلام همواره در طول تاریخ به ضرورت تولی امور حسبه و ضرورت اجرای احکام و حدود و دیات اهتمام به سیاست و حکومت داشته اند.

دبیر نشست هم اندیشی فقه حکومتی ادامه داد: آنچه در حال حاضر ضرورت فقه حکومتی را دو چندان کرده، مسأله هجمه همه جانبه عملی تمدن مدرن به کیان اسلام و حتی به تمامی ارزشهای ادیان و کرامت انسانی است.

وی با بیان اینکه نشست هم اندیشی فقه حکومتی با همکاری اساتید، مراکز و موسسات علمی حوزوی برگزار می شود، ابراز کرد: یکی از ضروریات دفاع از اسلام، توجه به اهمیت موضوع فقه حکومتی برای جلوگیری از حملات عینی تمدن مدرن و شبهه ناکارآمدی عملی به کیان اسلام است.

دبیر نشست هم‌اندیشی فقه حکومتی با بیان این که ضرورت چنین نشستی به خصوص در زمینه تنوع یابی ایده ها در احساس می شد، خاطرنشان کرد: تلاش شده دغدغه های قیاس پذیر این گفتگوها در این نشست ارائه شود تا گوشه ای از دغدغه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی رفع شود.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: این دغدغه زمانی به طور کامل تأمین خواهد شد که بتوان بین عرصه های مختلف فقه حکومتی، علوم انسانی اسلامی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، ارتباطی منطقی و برهم افزا برقرار کرد و عینیت جاری جریانهای خود جوش انقلابی و فعال را هدایت و سرپرستی کرد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از ویژگیهای نشست فقه حکومتی شناخت منافذ نفوذ عقلانیت مادی و سکولار مورد توجه مقام معظم رهبری است، ادامه داد: توجه به مباحث پیچیده بحث فقه حکومتی بسیار وقت گیر و خارج از زمان این نشست بوده ولی دغدغه اصلی این است که این گفتگو، زمینه ساز تعاملات سازنده بلند مدت باشد.

دبیر نشست هم اندیشی فقه حکومتی با بیان این که نظریات اساتید پیش نویس اولیه است و باید توقع داشت که برخی از اندیشمندان در پیش نویس های بعدی نظریه هایشان نهایی تر شود، یادآور شد: بنابراین باید از تسریع در قضاوت در خصوص نظریه های ارائه شده اجتناب کرد./864/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات