۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۵۲۰۵۶۰
استاندار قم خبر داد؛

بهره برداری ۲۰۴ پروژه با اعتبار۴۵۱ میلیارد در هفته دولت

استاندار قم گفت: در برنامه های هدف دولت ۲۰۴ پروژه با میزان اعتباری بیش از ۴۵۱ میلیارد تومان در حوزه های مختلف به بهره برداری خواهد رسید.
استاندار قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید مهدی صادقی استاندار قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: افتخار ما خدمت کردن به مردم بزرگ ایران به ویژه مردم شریف قم است.

وی با تقدیر از حضور پرشور مردم در صحنه های گوناگون سیاسی، مذهبی و اجتماعی به ویژه انتخابات های اخیر افزود: این حضور همیشگی مردم در صحنه صلابت و پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی را تداوم بخشیده و ادامه خواهد داد.

صادقی با بیان این که وجود حرم مطهر بانوی کرامت، مسجد مقدس جمکران، مراجع تقلید و مراکز علمی و فقاهتی در قم سبب شده که سالانه 20 میلیون زائر داخلی در این شهر داشته باشیم، اظهار داشت: همچنین سالانه 3 میلیون گردشگر فرهنگی خارجی را داریم.

وی ادامه داد: جایگاه مهم شهر مقدس قم سبب شده که مسؤولان با تعامل و همدلی و روش اعتدالی به دور از گروه گرایی و با حفظ منافع عمومی تمام تلاش و کوشش خود را برای ارتقای سطح فرهنگی، اقتصادی، معیشت مردم و عمران شهرها وروستاها بگذارند تا شهری در شأن این جایگاه رفیع دینی داشته باشیم.

استاندار قم با بیان این که خوشبختانه با وفاق و همدلی مسؤولان سیاسی، فرهنگی، امنیتی و اجرایی قم مسیر تعالی و رشد استانی به صورت جدی دنبال خواهد شد، ابراز داشت: اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده به عنوان یک الگوی پایدار برای ایجاد زیرساخت های فرهنگی اجتماعی واقتصادی کشور بنا گذاشته شده است.

وی عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی محقق نمی شود مگر این که تمام اقشار و آحاد جامعه و دلسوزان نظام در این امر مشارکت داشته باشند و خود را در پیاده سازی برنامه های اقتصاد مقاومتی مسؤول و سهیم بدانند، خوشبختانه استان قم در مسیر اقتصاد مقاومتی حرکت کرده و اقدامات خوبی هم صورت گرفته است.

صادقی با اشاره به گزارشی ازاقدامات 4 سال گذشته دولت یازدهم خاطرنشان کرد: در برنامه های هدف دولت 204 پروژه با میزان اعتباری بالغ بر 451 میلیارد تومان در حوزه های مختلف به بهره برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: در بخش اقتصادی پرداخت تسهیلات بانکی به میزان 477 هزار فقره یعنی بالغ بر 11 هزار و 400 میلیارد تومان در حوزه های صنعت، کشاورزی، مسکن و زمینه های دیگر به متقاضیان پرداخت شده است، فرودگاه شهر قم تعیین تکلیف حقوقی  شده و در راستای برطرف کردن موانع سر راه اقداماتی صورت گرفته و در این مسیر همکاری بسیار خوب دستگاه قضایی را داشته ایم که امیدواریم این کار کار تکمیل شود، خوشبختانه این موانع برطرف شده و با تشکیل کارگروه های ادامه روند فرودگاه حقوق سرمایه گذاران حفظ خواهد شد.

استاندار قم با بیان این که سرمایه گذاری در واحدهای صنعتی به میزان 3 هزار و 55 میلیارد تومان از دیگر اقدامات صورت گرفته است، گفت: ارتقای رتبه استان از سی ام به نهم کشوری در طرح های آبیاری نوین کشاورزی یعنی تغییر الگوی کشت،  احیا و مرمت 135 قنات کشاورزی، اجرای عملیات انتقال آب با سیستم شبکه لوله گذاری به مزارع به مسافت127 کیلومتر، اجرای آبیاری تحت فشار در محدوده حدود 10 هزارهکتار و ارتقای رتبه استانی از سی ام به رده پنجم کشوری از دیگر فعالیت های استانداری به شمار می رود.

وی افزود: خوشبختانه در دو سال گذشته با برنامه ریزی های صورت گرفته و با استفاده از تکنولوژی های جدید و همکاری بسیار خوب کشاورزان استان 180 میلیون متر مکعب صرفه جویی آب داشتیم، خوشبختانه محصولات کشاورزی نیز  50 هزار هکتار افزایش داشته است، در مدیریت بهینه آب و در بهره وری محصولات دقت بسیار شده و ان شاءالله این روند را ادامه خواهیم داد.

صادقی با اشاره به پروژه های عمرانی استانداری قم اظهار داشت: درباره پروژه های سفر رییس جمهور 27 پروژه با اعتبار بالغ بر 315 میلیارد تومان و پروژه های سفر مقام معظم رهبری یعنی 192 پروژه با اعتباری بالغ بر 363 میلیارد تومان انجام شده است.

وی ادامه داد: ساخت و تحویل مسکن حمایتی به تعداد 3 هزار و 57 واحد که از طریق کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد تحویل متقاضیان مربوطه شده است، اتمام و تحویل 28 هزار و 500  واحد مسکن مهر با اعتباری بالغ بر هزار و 700 میلیارد تومان با تسهیلات داده شده و زیرساخت ها برای خدمات انجام شده است.

استاندار قم ابراز داشت: اجرای طرح تحول سلامت با اعتبار 142 میلیارد تومان و افزایش مراکز درمانی و بهداشتی از 151 به 257 عدد و همچنین ایجاد پوشش 100 درصدی بیمه روستائیان، افزایش تعداد تخت فعال بیمارستانی از هزار و 470 به  2 هزار 100 تخت فعال از اقدامات انجام شده است و تعدادی از بیمارستان ها هم در دست اقدام است و سال گذشته هم بیمارستان هزار تختخوابی در بخش پردیسان کلنگ زنی شد که امیدواریم در موعد مقرر به اتمام برسد.

وی عنوان کرد: کمک دولت به اعتبارات شهرداری قم جمعا در این مدت هزار و 370 میلیارد تومان بوده که شامل کمک های استانی، وزارت کشور، مالیات ارزش افزوده و رقم قابل توجه 700 میلیارد تومان بدهکاری سازمان های دولتی و بخش های عمومی غیر دولتی که سنواتی بوده از سوی دولت تقبل شد و بدهکاری شهرداری به بانک و فشار آن رفع شد.

صادقی خاطرنشان کرد: در بخش سیاسی و امنیتی مسائلی قابل گزارش نیست، تلاش بر این است که با وجود همه تهدیدات امنیتی با اقدام بسیار خوب و هماهنگ دستگاه های امنیتی، اطلاعاتی، نظامی و انتظامی  و با همکاری خوب مردم امنیت ایجاد شده و همه مسؤولان در این زمینه تلاش دارند.

وی اضافه کرد: دو طرح مهم امنیتی حفاظت از حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران که به تصویب شورای امنیت کشور رسیده ابلاغ و اجرا شده است؛ در قسمت آب و فاضلاب شهری و روستایی درقالب 51 طرح عمده و زیر مجموعه آن بالغ بر 147 میلیارد تومان اعتیار هزینه شده است، در حوزه راه و مسکن در قالب 15 طرح عمده و زیر مجموعه آن  هزار و 882 میلیارد تومان مصرف شده است، در بخش مخابراتی در قالب 24 طرح عمده و زیر مجموعه آن 535 میلیارد تومان خرج شده است.

استاندار قم گفت: در بحث گازرسانی شهری و روستایی در قالب 27 طرح 114 میلیارد، در بخش توزیع برق در قالب 36 طرح بالغ بر605 میلیارد تومان، در آموزش و پرورش درقالب 140 طرح بالغ بر 296 میلیارد تومان، در بخش کشاورزی در قالب 34 طرح عمده مبلغی بالغ بر 763 میلیارد تومان، در بخش بهداشت و درمان در قالب 19 طرح 688 میلیارد، در حوزه ورزش در قالب 12 طرح 18 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: در زمینه فناوری اطلاعات شاخص های پوشش جاده ای، تعداد خطوط تلفن همراه، کاربران اینترنتی و طول شبکه فیبر نوری بیش از 100 درصد رشد داشتیم و در شاخص های ظرفیت و پهنای باند زمینه برای نشر محتوای فرهنگی وجود دارد، در دولت یازدهم هزار و 526 طرح بالغ بر هزار و 309 میلیارد تومان در بخش استانی هزینه برداشته است.

صادقی اظهار داشت: با بررسی های صورت گرفته برای پروژه مونوریل تعیین تکلیف شد و با توجه به این که در آینده مشکلی از مشکلات حمل و نقل این شهر را حل نمی کرد در فاز اول به میزان ۴/۷ کیلومتر در سازمان قطار شهری استان تصمیم گیری شد و به تصویب شورای ترافیک کشور هم رسید.

وی ادامه داد: متأسفانه در ازای اجرای پروژه منوریل خط دوم متروی قم را حدف کرده بودند و با پیگیری های انجام شده خط اول حفاری مترو تمام شده و شروع حفاری خط دو از پردیسان است که دو هفته پیش زمین آن در اختیار شهرداری قرار گرفت و از مهم ترین خط هایی است که می تواند بیشترین جمعیت را سرویس دهد که به طول 18 کیلومتر خواهد بود، خط اول مترو هم 15 کیلومتر است؛ مطالعه برای خط سوم هم در حال انجام است، همچنین عملیات قطار سریع السیر تهران، قم اصفهان هم آغاز شده است اما در زمینه عبور از درون شهر نیازمند بررسی کارشناسی هستیم./1323/۲۰۱/ص

ارسال نظرات