۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۵۲۲۰۹۶
آیت الله امامی کاشانی:

فلسفه حج بیداری جهان اسلام است/ حجاج برای رفع مشکلات مسلمانان تصمیم گیری کنند

خطیب نماز عید سعید قربان در تهران با بیان این که فلسفه حج بیداری جهان اسلام است، مشکلات مسلمانان را یادآور شد و از حجاج خواست که در مکه جمع شوند و در این زمینه تصمیم گیری کنند.
آیت الله امامی کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه های امروز نماز عید سعید قربان که در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار شد با تبریک این عید بزرگ، پیام رهبر معظم انقلاب به حجاج بیت الله الحرام را تأکید بر وحدت، بیداری و ایستادگی مسلمانان در برابر استکبار جهانی خواند.

وی با بیان این که فلسفه حج بیداری جهان اسلام است، تصریح کرد: ملت های مسلمان باید شرایط کنونی جوامع اسلامی را به خوبی درک کنند و از دولت ها و رؤسای کشورهای خود بخواهند که آنها نیز مسائل و مشکلات مسلمانان را ببینند و برای رفع این مشکلات تلاش کنند.

خطیب نماز عید سعید قربان تهران در ادامه خون ریزی، تفرقه، عدم امنیت و مشکلات اقتصادی فراوان را فساد ایجاد شده از سوی دنیای استکبار، صهیونیست ها، عوامل و پشتیبانی کننده آنها خواند که مسلمانان را گرفتار کرده است.

وی با بیان این که امنیت جان، مال، حیثت و آبرو حق مسلمانان است، تأکید کرد: همه مسلمانان وظیفه دارند که این حق را از دولت ها مطالبه کنند و فرهیختگان، خطیبان جمعه و نویسندگان در سراسر جهان اسلام باید به این مطلب بپردازند.

آیت الله امامی کاشانی بر توجه به منافع حج تأکید کرد و افزود: امروز که می گوییم دشمنان این وضع را در دنیا به وجود آوردند و در فلسطین، سوریه، یمن و نقاط دیگر جهان اسلام این همه خونریزی و جنایت اتفاق می افتد را باید حجاج یادآور شوند و دولت ها را متوجه این مشکلات کنند.

وی با بیان این که دنیای استکبار امنیت را در همه امور برای جهان اسلام بر هم زده و وظیفه همه ملت ها است که این امر را پیگیری کنند، گفت: حجاج در مکه جمع شوند و در این زمینه تصمیم گیری کنند.

خطیب نماز عید سعید قربان در تهران با ابراز تأسف از این که چنین مسائلی در هنگام ایام حج مطرح نمی شود، وظیفه دستگاه های ارتباط جمعی را در بیان مشکلات جهان اسلام خطیر خواند.

وی با بیان این که دنیای اسلام برای تحول و رهایی از همه مشکلات به یک امامت و ولایت نیاز دارد، اظهار داشت: این تحول به دست حضرت ولی عصر(عج) خواهد بود و جمهوری اسلامی ایران نیز که از ولایت و نیابت آن حضرت برخوردار است از سوی دشمنان احاطه شده است.

آیت الله امامی کاشانی در پایان سخنان خود با بیان این که ایجاد اتحاد، انسجام و رسیدگی به دیگران در تمام جهان اسلام یک تکلیف و وظیفه است، از امام خمینی(ره) و شهدای جنگ تحمیلی و مدافع حرم تجلیل کرد.

وی با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) که در بخشی از آن می فرمایند «حج به سوي خدا رفتن و در پيشگاه باري تعالي حاضر شدن است»، گفت: افرادی از امت اسلام که در فصل حج برای زیارت خانه خدا حرکت می کنند دور هم جمع شوند و به امور کل جهان اسلام رسیدگی کنند./920/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات