۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۵۲۳۵۳۵
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

تحریم‌ها و کم‌کاری مسؤولان نباید سبب دین‌گریزی مردم شود

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه برخی برای مال دنیا از اولیای الهی دل می‌برند، گفت: امروز تحریم‌های سخت و یا مدیریت ضعیف برخی مسؤولان نباید سبب دین گریزی مردم شود.
استاد انصاریان انصاریان
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، شب گذشته به مناسبت ایام غدیر در مسجد امیر(ع) گفت: دعای اولیای الهی مستجاب است.

وی افزود: بین خداوند و اولیای الهی مانعی وجود ندارد به همین دلیل دعای آنان مستجاب می‌شود. برخی امور مانند حرام خواری، کبر در برابر حق، تردید و شک در حقایق اصیل عالم(اصول دین) و نارضایتی مردم سبب می‌شود دعای انسان مستجاب نشود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: دعا و درخواست انسان از پروردگار اگر صحیح  و با شرایط خاصی انجام شود به طور قطع مستجاب می‌شود.

استاد حوزه علمیه با استناد به دعایی از امام سجاد(ع)، ابراز کرد: بارالها؛ از مرده و زنده ما، زن و مردمان، کوچک و بزرگمان درگذر؛ در این دعا امام همه مردم را مورد لطف خود قرار داده است و این مهم بیانگر عظمت و وسعت وجود مبارک ایشان است. خداوند متعال کریم است بنابراین انسان نباید در دعا نسبت به دیگران بخل ورزی داشته باشد.   

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: بسیاری از انسان‌ها به خاطر مال دنیا از اولیای الهی دل می‌برند برای مثال امروز تحریم‌های سخت و یا مدیریت ضعیف برخی مسؤولان در رفع مشکلات اقتصادی کشور نباید سبب دین گریزی و رویگردانی مردم از ائمه اطهار(ع) شود.

وی با تاکید بر اینکه قرآن کتاب حکمت است، اظهار داشت: حکمت علمی است که ساختمان زندگی انسان را سالم بار می‌آورد درون را از رذائل اخلاقی شستشو داده و برون را به تواضع و کرامت زینت می‌دهد. خداوند در سوره مزمل می‌فرمایند: تا جایی که برایتان میسر است قرآن بخوانید، نماز را سبک نشمارید و در پرداخت زکات و قرض به گرفتاران غفلت نورزید؛ انسان حکیم به دستورات الهی جامع عمل می‌پوشاند./813/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات