۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۵۲۸۶۳۷
حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری تبیین کرد؛

نقش حضرت زینب در ماندگاری قیام عاشورا

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به نقش حضرت زینب(س) در ماندگاری قیام عاشورا، گفت: رمز ماندگاری تمامی انقلاب ها و طوفان های ماندگار در تاریخ زنانی مانند حضرت زینب(س) هستند.
حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به ابعاد قیام امام حسین(ع) و نقش حضرت زینب(س) در ماندگاری قیام عاشورا، گفت: با وجود اینکه از قیام عاشورا بیش از هزار 377 سال می گذرد باز قیام امام حسین(ع) قیام دیروز و رهبری و امامت ایشان، امامت امروز است.

وی رمز ماندگاری تمامی انقلاب ها و طوفان های ماندگار در تاریخ را وجود همسرانی، هم سِران، مادران، خواهران و بانوانی دانست که از مردان به عنوان همه کاره عالم حمایت می کنند.

استاد حوزه علیمه قم تصریح کرد: اگر مردی می خواهد در عالم اثرگذار باشد باید همسر یا بانویی موفق را پشت سر خود داشته باشد و رمز ماندگاری قیام عاشورا نیز در وجود بانویی بی نظیر به نام حضرت زینب(س) خلاصه می شود.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری با تأکید براینکه اگر حضرت زینب(س) نبود قیام عاشورا در کربلا برای همیشه در تاریخ مدفون می شد، افزود: اگر حضرت ابراهیم خلیل الله، اگر حضرت موسی کلیم الله و حضرت عیسی روح الله توانستند در قیام و انقلاب خود موفق شوند به خاطر مادران و همسرانی بود که در کنار آنها نقش آفرینی کردند و رمز موفقیت حضرت رسول(ص) و امام علی(ع) نیز وجود حضرت خدیجه(س) و حضرت زهرا(س) است که دشمن با وجود استفاده از جنگ نرم و سخت نتوانست نهضت نبوی و در ادامه آن نهضت علوی را با 50 سال سب امام علی(ع) نابود کند.

وی با اشاره به جایگاه حضرت زینب(س) گفت: امام علی(ع) زینت اهل دنیا و اهل آخرت بوده و حضرت زهرا(س) نیز سیده زنان عالم و کامل ترین بانوی روی زمین هستند اما مقام و جایگاه حضرت زنیب(س) به حدی عظیم و بلند مرتبه است که خداوند نام «زینب» یعنی زینت پدر را برای ایشان انتخاب می کند و به همین دلیل حضرت رسول(ص) در هنگام ولادت این بانوی عظیم الشأن مدام برای ایشان تکبیر گفته و خداوند را شاکر بودند.

استاد حوزه علیمه قم با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) در روز عاشورا به فرمان خداوند انجام شد و این حماسه و نهضت عظیم دو قطب دارد که یک قطب آن شخصیت برجسته و بی نظیر امام حسین(ع) است، گفت: قطب دوم این حماسه عظیم همانطور که بیان شد حضرت زینب(س) هستند که با خطبه خوانی و سخنرانی های خود در مسیر اسارت برای همیشه قیام عاشورا را به یک انقلاب و قیام زنده در طول تاریخ تبدیل کردند که هر کس به این انقلاب و قیام اقتداء کند خواهد توانست انقلابی به عظمت و برکت انقلاب اسلامی ایران را تأسیس و ایجاد کند./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات