۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۵۳۰۳۶۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

ارزش‌های ملی و دینی مردمی احیا شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: در گذشته ارزش‌های ملی و دینی بسیار غنی بین مردم رایج بوده که امروزه در حال از بین رفتن است؛ اما نهادهای فرهنگی وظیفه دارند این ارزش‌های ملی و دینی مردمی را احیا کنند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، اظهار داشت: اگر فرهنگ ساده زیستی که در گذشته بین مردم وجود داشت، رایج شود بسیاری از معضلات اجتماعی امروزی رفع می‌شود.

وی افزود: در گذشته توکل مردم به خدا برای امرار معاش و امید به آینده بسیار زیاد بود؛ اما در حال حاضر مردم دچار روزمرگی شده‌اند و در بسیاری از موارد زندگی توکل آنها کم شده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: درواقع در گذشته ارزش‌های ملی و دینی بسیار غنی بین مردم رایج بوده که امروزه در حال از بین رفتن است؛ اما نهادهای فرهنگی وظیفه دارند این ارزش‌های ملی و دینی مردمی را احیا کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: ارزش‌های خوب در سطح گسترده باید در جامعه تبیین شود.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی باید ارزش‌های از یاد رفته را بازخوانی کند و به نسل جدید انتقال دهد.

وی تأکید کرد: انتقال ارزش‌های دیرینه به نسل جدید می‌تواند به رشد و تعالی جوانان کمک کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی نمایشگاه کتاب استان خراسان شمالی در هفته کتاب، افزود: کتاب‌ها بوستان‌های علما بوده و کتاب خوب برای جامعه ارزش دارد.

وی افزود: کتاب هنوز در سبد خانوار ایرانی جای خوبی را به خود اختصاص نداده است؛ ازاین‌رو باید مسؤولان تلاش کنند تا شاخص کتاب‌خوانی مردم به رشد مطلوبی برسد./9314/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات