۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۵۳۵۵۲۵
ضرغامی:

نظارت عمومی بر عملکرد مسؤولان مصالح و منافع ملی را تأمین می‌‌کند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: فضای مجازی برای کشوری که بر پایه افکار و آرای عمومی شکل‌گرفته است، موهبتی بزرگی است که با فراهم کردن زمینه‌های نظارت عمومی بر عملکرد مسؤولان، می‌تواند مصالح و منافع ملی را تأمین کند.
عزت الله ضرغامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عزت‌الله ضرغامی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز گذشته در مراسمی که با عنوان هویت انقلابی‌گری و استکبارستیزی در تالار شیخ مفید(ره) دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن 13 آبان، بیان داشت: حکومت استکباری آمریکا همچون گذشته به دشمنی با مردم جمهوری اسلامی ایران ادامه می‌دهد.  

ضرغامی با بیان این که مرور تاریخ برای عبرت‌آموزی است، اظهار داشت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در اوایل انقلاب بارها در رابطه با خطرات آمریکا به مردم گوشزد می‌کرد اما دولت موقف نه تنها هیچ‌گونه موضع‌گیری نسبت به آمریکا نداشت بلکه رابطه با آمریکا را نیز تقویت می‌کرد.

وی افزود: دانشجویان انقلابی، مسلمان و پیرو خط امام از چهار دانشگاه تهران، به سبب احساس خطر از فعالیت‌های لانه جاسوسی آمریکا، آن را اشغال کردند تا از آسیب‌های این شیطان به جمهوری اسلامی ایران جلوگیری کنند.

وی ابراز داشت: بیشتر مردم ایران تنها عامل انقلاب ایران را شاه می‌دانستند، از این رو امام راحل جدی‌ترین سخنرانی‌ها را درباره آمریکا می‌گفتند تا مردم گمان نکنند که تنها سمبل استکبار دیکتاتوری شاه است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر این که توطئه‌های آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا به امروز ادامه دارد، خاطرنشان کرد: بهانه امروز آمریکا برای دشمنی با ملت بزرگ ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است تا با ایجاد دو قطبی در جامعه، اذهان عمومی را نسبت به این نهاد انقلابی بد بین کرده و سپاه را به عنوان مانع پیشرفت کشور معرفی کند.

وی تصریح کرد: تحریم‌هایی که بنا است علیه جمهوری اسلامی ایران اجرا شود به بهانه صنعت موشکی ایران وضع شده است، اما در حقیقت مشکل استکبار جهانی و ایادی آن با اصل نظام اسلامی ایران است، از این رو حتی اگر درباره صنعت موشکی کشور همچون انرژی هسته‌ای مذاکره کنیم، توسط پرونده دیگری با عنوان حقوق بشر، مجدداً ایران را تحریم خواهند کرد.

رییس سابق سازمان صدا و سیما با ابراز تأسف از عجله دولت برای به نتیجه رساندن برجام، گفت: خوش‌بینی و عجله دولت منجر به قراردادی شد که امروزه دشمن با استناد به همین عهدنامه می‌تواند علیه کشور تحریم‌های مختلفی وضع کند.

وی ادامه داد: هنگامی که آقای رییس جمهور در نخستین روز‌های ریاست جمهوری خود بارها در دانشگاه‌های مختلف تکرار کردند که خزانه خالی است، حکومت آمریکا متوجه شد که جمهوری اسلامی ایران قرار است با دست خالی پای میز مذاکرات هسته‌ای بنشیند، به همین علت نتوانستیم امتیاز‌های قابل توجهی از آمریکا بگیریم.

ضرغامی با مهم ارزیابی کردن افکار عمومی در تغییرات بزرگ کشور، عنوان کرد: با وجود میل باطنی برخی مسؤولان کشور به تسخیر سفارت آمریکا، امام راحل به همراه افکار عمومی لانه جاسوسی آمریکا را در ایران نابود کردند و نظام و انقلاب را پیش برده و مواضع ضد آمریکایی را در کشور تعمیق بخشیدند.

وی با تأکید بر این که با گسترش فضای مجازی، کشور در حوزه افکار عمومی با مشکل مواجه شد، اظهار داشت: از روزی که فضای مجازی به شکل قدرتمندی به میدان آمد، در حوزه افکار عمومی دچار مشکل شدیم، چرا که بسیاری از مسؤولان و کارگزاران کشور متوجه نشده‌اند که قابلیت‌های این فضا یک امکان نظارت عمومی و گسترده را در کشور فراهم کرده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز داشت: نظارت بر عملکرد مسؤولان کشور توسط سازمان‌ امر به معروف و نهی از منکر، روحانیت و مانند اینها در جای خود وجود دارد اما براساس آیات، روایات و سیره انبیاء، امر به معروف و نهی از منکر صرفاً مربوط به نهاد، سازمان یا ارگان خاصی نیست بلکه همه مردم موظف بر نظارت عمومی هستند.

وی خاطرنشان کرد: فضایی که امروزه در کشور ایجاد شده است، بر فعالیت‌های مسؤولان نظارت می‌کند. هر شخصی که مسؤولیتی در کشور بر عهده می‌گیرد باید بداند که نظارت بسیار شدیدی بر عملکرد‌هایش وجود دارد و این بسیار خوب است.

رییس سابق سازمان صدا و سیما گفت: فضای مجازی برای کشوری که بر پایه افکار و آرای عمومی شکل‌گرفته است، موهبتی بزرگی است که با فراهم کردن زمینه‌های نظارت عمومی بر عملکرد مسؤولان، می‌تواند مصالح و منافع ملی را تأمین کند.

وی افزود: دانشجویان و بسیجیان باید حضور فعالی در فضای مجازی داشته باشند تا دشمن این فضا را برخلاف مصالح کشور قبضه نکند.

ضرغامی با تأکید بر این که باید مراقب باشیم که در بهره‌گیری از فضای مجازی به سوی باطل پیش نرویم، تصریح کرد: هنگامی که دشمن می‌خواهد فضای منفی در اختیار ما قرار دهد، ابتدا یک زمینه اجتماعی بر‌ حق هر چند به صورت ناقص و کمرنگ به وجود می‌آورد تا آن ابزار و امکانات خاص به یکباره در جامعه فراگیر شود، اما در ادامه از این فضای به وجود آمده استفاده کرده و جامعه را فاسد می‌سازد./878/۲۰۱/ح

ارسال نظرات