۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۵۳۶۱۶۲

دومین کنگره ادبی سراسری عقیله العرب در ارومیه برگزار شد

دومین کنگره ادبی سراسری عقیله العرب به زبان ترکی آذری با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، مسؤولان فرهنگی، ادبا و شعرا در آذربایجان غربی برگزار شد.
کنگره ادبی عقیله العرب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز در دومین کنگره ادبی سراسری عقیله العرب اظهار کرد: امسال برای دومین سال پیاپی، کنگره ادبی سراسری عقیله العرب به میزبانی ارومیه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۹۱ اثر ادبی به دبیرخانه کنگره ارسال شده که این میزان در مقایسه با تعداد آثار سال گذشته که ۲۰۰ اثر بود ۹۵ درصد رشد نشان می‌دهد، افزود: از این تعداد اثر 329 اثر در راستی تبیین شخصیت حضرت زینب و 62 اثر نیز با محوریت مدافعان حرم به دبیرخانه ارسال شده است.

حجت الاسلام کریمی خاطرنشان کرد: سال گذشته این کنگره با شرکت ۸۳ هنرمند برگزار شد که امسال تعداد شرکت کننده‌ها به ۲۳۲ نفر رسیده است.

حجت الاسلام کریمی با بیان اینکه عشق به حضرت زینب (س) ما را در این راه ثابت قدم کرده است، تصریح کرد: اگر روشنگری های حضرت زینب (س) به عنوان شیر زن دشت کربلا نبود امروز تمام آن ظلم ها در تاریخ دفن می شد بنابراین باید نقش حضرت زینب (س) در تبیین واقعه کربلا روشنگری و بیان شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی افزود: متاسفانه در رابطه با حضرت زینب (س) و نقش ایشان در شکل گیری واقعه عاشورا و جریان های بعد از آن هیچ کار فاخری صورت نگرفته است و کنگره ادبی عقیله العرب برنامه ای در این راستا است.

وی با اشاره به بخش ویژه کنگره که به مدافعان حرم اختصاص دارد، افزود: نمی‌شود از ذکر مصائب حضرت زینب (س) گفت و نامی از شهدای مدافع حرم نیاورد، جوانان مخلص ایران اسلامی که در دفاع از ارزش‌های اسلامی اسلحه به دست گرفته و به دفاع از حریم زینبی رفته‌اند، در دفاع از اهل بیت و ایران اسلامی امنیت را به مملکت ما به ارمغان می‌آورند، باید یاد کرد.

کنگره عقیله العرب که با شعرخوانی شاعران منتخب ادامه داشت، با تجلیل از برترین شعرا به کار خود پایان داد./936/د۱۰۳/ب۲

ارسال نظرات