۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۵۳۶۳۱۲
آیت الله قریشی:

تصمیم گیری قاطع رهبری در شرایط مختلف عامل موفقیت ایران است

امام جمعه موقت ارومیه گفت: تصمیم گیری قاطع و مناسب رهبری در شرایط مختلف نظیر دشمنی با آمریکا، مقابله با داعش، مسأله میانمار و سایر مباحث دلیل موفقیت ایران اسلامی در عرصه های دینی و سیاسی و اجتماعی است.
آیت الله قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، آیت الله سید علی اکبر قریشی، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در خطبه های این هفته نمازجمعه ارومیه به اجتماع عظیم مسلمانان در کربلا اشاره کرد و گفت: تجمع میلیونی زائران اربعین حسینی عظمت، قدرت، عشق و علاقه مسلمانان و شیعیان به را به دنیا نشان می دهد و مشت محکمی بر دهان یاوه گویان است.

امام جمعه موقت ارومیه، ضمن توصیه مسلمین به همراهی کاروان اربعین حسینی، از مسؤولان خواست تا شرایط را برای سفر راحت و آسان فراهم سازند.

وی با اشاره به جایگاه ولی فقیه در نظام جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: تبعیت کامل از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در راستای اعتلای روزافزون ایران اسلامی است.

آیت الله قریشی تصریح کرد: وجود ولی فقیه جزء بهترین نعماتی است که خداوند برای ما ارزانی داشته و امروز در شرایط سخت و بحرانی تنها هدایت ایشان است که می تواند زمینه دوری مردم از گمراهی را فراهم سازد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: تصمیم گیری قاطع و مناسب رهبری در شرایط مختلف نظیر دشمنی با آمریکا، مقابله با داعش، مسأله میانمار و سایر مباحث دلیل موفقیت ایران اسلامی در عرصه های دینی و سیاسی و اجتماعی است این درحالی است که کشورهای اسلامی دیگر به علت نداشتن رهبری و فردی عالم به زمانه در شرایط حساس دچار مشکل می شوند.

وی در ادامه به واردات بنزین روزانه به ارزش ۲۰ میلیارد تومان اشاره و تصریح کرد: این اقدام در حالی که ایران اسلامی خود دارای جایگاه مناسب در تولید نفت خام است، امری غیرقابل قبول است و باید مسؤولان در این خصوص تدابیری برای جلوگیری از خروج ارز داشته باشند.

آیت الله قریشی با اشاره به اهمیت ترویج نماز جمعه در جامعه افزود: باید شما مردم مومن و متدین فرهنگ حضور همه مردم در نماز جمعه را رواج دهید.

نماینده مجلس خبرگان رهبری نماز جمعه را محلی برای نزول رحمت الهی خواند و  اضافه کرد: باید تلاش شود نماز جمعه هر هفته با شکوه تر و با عظمت تر برگزار شده و حضور جوانان نیز در این آیین پررنگ تر باشد./936/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات