۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۵۳۶۵۲۰
رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور:

۱۳ آبان برگرفته از ایام عاشورا و نهضت حسینی است

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در مراسم راهپیمایی ۱۳آبان با بیان اینکه این روز یکی از ایام پرافتخار انقلاب اسلامی است، گفت: ۱۳ آبان از ایام خیزش‌ها و نهضت حسینی است.
سيد رضا تقوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اقشار مختلف شهرستان پاکدشت پیش از ظهر امروز به خیابانهای شهر آمدند تا بار دیگر حماسه‌ای انقلابی خلق کرده و با آرمان‌های امام و شهدا تجدید پیمان کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در جمع راهپیمایان این روز با بیان اینکه در این اجتماع برگی از تاریخ ایران را مرور می کنیم، گفت: در این روز کشور ما حوادث مختلفی را در خود دیده است و لازم است تا ما با این گونه مراسمات یاد آن حوادث را زنده نگه داریم.

وی با بیان اهمیت تاریخ گفت: با بزرگداشت حوادث مهم تاریخ پل اتصالی بین گذشته و امروز ایجاد می شود و باید دانست که تاریخ آموزگار خوبی برای همگان است.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه تاریخ، مسیر ما را روشن می‌کند، اضافه کرد: قسمت عمده ای از قرآن و روایات در باب تاریخ گذشتگان و انبیای الهی است، تاریخ باعث رشد مستعدانه انسان می شود تا در مسیر شکوفایی قدم بردارند.

وی با یادآوری اینکه کشور ما دارای تاریخی سرشار از پستی ها و بلندی ها است، ابراز کرد: مطالعه تاریخ بر همه لازم است و باید آن را دقیق به نسل آینده منتقل کرد چرا که رمز و راز های همه پیروزی ها و مقاومتهای گذشتگان در تاریخ آمده است.

سخنران مراسم ۱۳ آبان پاکدشت با اظهار اینکه ملت ما صاحب تاریخ، فرهنگ و تمدن کم نظیر است، اذعان داشت: 13 آبان یکی از فصل‌های پرافتخار انقلاب اسلامی است و این روزها را می توان از ایام خیزش‌ها و نهضت حسینی یاد کرد.

وی انقلاب اسلامی را برگرفته از نهضت حسینی عنوان کرد و افزود: مردم ما از مکتب وعزت حسینی نیرو گرفته اند و با همین نیرو به میدانها می روند، در این صورت دیگر توپ، تانک و مسلسل اثری ندارد و این درس کربلا و عدم سازش با دشمن است.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور ابراز کرد: دانش‌آموزان ما در سنگر تعلیم و تربیت تحصیل می کنند تا آینده سازان فردا باشند، پاکدشت با تقدیم صدها شهید در طول انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و ۵۸ شهید در دفاع از حرم و حریم ولایت نشان داده در خط مقدم حمایت از ولایت قرار دارد.

وی با اظهار اینکه مردم پاکدشت در همه میدان‌ها سربلند از آزمونها بیرون آمده اند و در میدان جهاد نمره قبولی گرفته اند، افزود: ملت ما با روحیه انقلابی نقشه سیاسی جهان را تغییر داده و نمایشگر طبل توخالی غرب شده اند، سخنان ترامپ هیچ اثری در امت حزب الله نداشته و کماکان «مرگ بر آمریکا» شعار بنیادی نظام ما است.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی خطاب به راهپیمایان گفت: یاد شهدا را باید تا ابد زنده نگه داشت چرا که امنیت ما در سایه ایثار و شهامت آنها به وجود آمده و امروز هم باید سپاسگزار نیروهای نظامی، انتظامی، و سربازان گمنام امام زمان(عج) باشیم چون آسایش امروز خود را مدیون آنها هستیم.

وی در پایان افزود: آزاده کسی است که خودی و غیر خودی را از هم جدا کند بتواند مقابل دشمن جبهه‌گیری کند و با فرعونیان زمان مبارزه کند.

گفتنی است: راهپیمایان با در دست داشتن پلاکاردها و تابلو هایی مختلف و سر دادن شعارهای ضد استکباری انزجار خود را از شیطان بزرگ و هم‌پیمانانش اعلام کردند./804/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات