۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۵۳۶۷۱۷
عضو جامعه روحانیت مبارز:

انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس یک امتحان الهی بود

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس یک امتحان الهی بود، گفت: برخی افراد که در دوران انقلاب به نفع مردم شعار می‌دادند و در حال حاضر به پرکردن جیبشان مشغول هستند کسانی نیستند که از امتحان الهی سربلند خارج شده باشند.
حجت الاسلام عبدوس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد تقی عبدوس، عضو جامعه روحانیت مبارز، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت دهه سوم صفر در مسجد شهید بهشتی(ره) برگزار شد، گفت: ابتلا و امتحان قانون و سنت‌های الهی است.

وی افزود: خداوند همه انسان‌ها را در هر رده‌ای که باشند مورد آزمایش و امتحان قرار می‌دهد و رضایت انسان در این امر هیچ دخل و تاثیری ندارد.

حجت الاسلام عبدوس با اشاره به اینکه در قرآن کریم 37 مرتبه واژه بلا ذکر شده است، ابراز کرد: همان گونه که امتحان بشر با اراده خداوند صورت می‌پذیرد نوع انتخاب بلا و امتحان نیز برعهده خداوند است بنابراین خداوند انسان را با امور مختلف مانند فقر، ثروت، بیماری، سلامتی، جنگ و صلح مورد آزمایش قرار ‌می‌دهد.

عضو جامعه روحانیت مبارز درخصوص فلسفه ابتلا و امتحان الهی، گفت: برای اینکه معلمان بدانند جهل دانش آموزان برطرف شده یا نه، شاگردان را مورد امتحان و آزمایش قرار می‌دهند اما خداوند چنین نیست زیرا از همه امور و فعالیت انسان آگاه است بنابراین یکی از اهداف خداوند از امتحان بندگان شناساندن آنان به خودشان است.

وی افزود: گاهی انسان با کسب ثروت مغرور می‌شود و خدا را از یاد می‌برد خداوند نیز او را به فقر مبتلا می‌کند تا بداند همه هستی از آن خداوند است که مبادا گمراه شود.

حجت الاسلام عبدوس دومین فلسفه امتحان را معرفی انسان به مردم بیان کرد و گفت: گاهی مردم با مشاهده برخی افراد که از امتحان الهی سرافراز بیرون آمده‌اند درس گرفته و آنان را الگوی خود قرار می‌دهند اما کسانی که از امتحان الهی سرافکنده خارج می‌شوند مایه عبرت دیگران قرار می‌گیرند، خداوند براساس عملکرد انسان در مواجهه ابتلائات و امتحانات به آنان اجر و پاداش عطا می‌کند.

عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: امیرمومنان علی(ع) می‌فرمایند: بندگان خدا باید مورد آزمایش قرار گیرند تا مشخص شوند کدام یک لایق پاداش و مجازات الهی هستند؛ برخی در زندگیشان حزب باد هستند و جهت خاصی ندارند انسان باید به چیزی که به آن اعتقاد دارد ثابت قدم باشد.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس یک امتحان الهی بود، برخی افراد که در دوران انقلاب و دفاع مقدس شعار می‌دادند و به نفع مردم کار می‌کردند امروز می‌بینیم مردم را فراموش کرده و تنها به پرکردن جیبشان اقدام کردند اینان بازندگان از امتحان الهی هستند.

حجت الاسلام عبدوس در پایان خاطر نشان کرد: کسانی که از امتحان پیروز خارج می‌شوند خداوند آنان را بزرگ می‌کند اگر امروز ما مشاهده می‌کنیم امام حسین(ع) دارای عزت است به خاطر پیروزی ایشان از امتحان بزرگ الهی در روز عاشورا است./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات