۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۵۳۷۰۷۷
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرری:

اربعین قدرت نمایی نرم شیعیان در جهان است

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرری با بیان اینکه همایش با شکوه اربعین قدرت نمایی نرم شیعیان در جهان است، گفت: حضور اقشار مختلف مردم از جمله شیعیان و اهل تسنن در راهپیمایی اربعین سبب اتحاد مسلمانان می‌شود.
کنگرلو

حجت الاسلام علی کنگرلو رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه شرکت و حضور اقشار مختلف مردم از جمله شیعیان و اهل تسنن در راهپیمایی اربعین سبب اتحاد مسلمانان می‌شود، گفت: امام حسین(ع) مظهر اتحاد مسلمانان عالم است.

وی افزود: اربعین فضایی را در دنیا به وجود آورده که همه حق‌طلبان عالم از ادیان و مذاهب مختلف گرد هم جمع شوند، این حرکت نورانی تنها اختصاص به شیعیان و مسلمانان ندارد بنابراین حق‌طلبی و آزاداندیشی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است که سبب شده آزادگان عالم با ملیت‌های مختلف از سراسر جهان در راهپیمایی اربعین حاضر شوند.

حجت الاسلام کنگرلو با اشاره به شرایط کنونی منطقه، برگزاری همایش باشکوه اربعین را یک حرکت جریان‌ساز فرهنگی دانست و اظهار داشت: همایش اربعین با عنوان یک قدرت نرم بسیار تاثیر گذار است، اربعین در مبارزه با تروریسم و داعش، مقاومت مردمی حشدالشعبی عراق، اتحاد مسلمانان ایران و عراق و شیعیان سراسر دنیا تاثیر گذار بوده حتی می‌توان گفت حرکت اربعین نقش مهمی در جریان‌سازی منطقه و جهان ایجاد کرده است از این رو باید از ظرفیت اربعین به درستی استفاده کرد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرری در خصوص وظایف دولت اسلامی در قبال گرایش مردم به اربعین و محبت اهل بیت(ع)، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بارها به مسأله راهپیمایی اربعین، آثار و برکات آن اشاره داشتند.

وی افزود: راهپیمایی اربعین یک حرکت مردمی است البته مردمی بودن راهپیمایی دلیل بر این نیست که دولت و نظام نسبت به آن بی‌تفاوت باشد، با توجه به این که مردم عراق و ملت ایران با حضور خود در کشور عراق و ایجاد موکب‌های مختلف به این حرکت عظیم کمک می‌کنند دولت نیز باید از این ظرفیت استفاده کرده و از جریان بزرگ مردمی اربعین حمایت کند.

حجت الاسلام کنگرلو اضافه کرد: این مردم هستند که حرکت بزرگ اربعین را برپا می‌کنند و تمام  هزینه‌ها توسط خود مردم پرداخت می‌شود، نظام و دولت اسلامی نیز وظیفه دارد پشتیبان این حرکت عظیم مردمی باشد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرری در خصوص حقوق مسلم مسافران اربعین که باید از سوی مسؤولان اجرایی تامین و مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: دولت از لحاظ حقوق شهروندی وظیفه دارد تسهیلات لازم در حوزه حمل و نقل، ویزا، گذرنامه و امنیت را برای مسافران اربعین فراهم کنند، البته بخشی از امور اربعین به همکاری مسؤولان کشور عراق برمی‌گردد، دولت باید با مسؤولان عراقی تعامل خوبی برقرار کند تا زائرین اربعین به راحتی بتوانند در راهپیمایی حاضر شوند.

وی افزود: از دیگر وظایف دولت ایران و عراق در قبال زائرین اربعین مراقبت و محافظت از شهروندان در داخل کشور عراق است، مسؤولان دیپلماسی و وزارت خارجه کشور مسؤولیت حمایت از حقوق زائران را در خارج از کشور برعهده دارد.

حجت الاسلام کنگرلو اضافه کرد: هر سال که می‌گذرد حضور و استقبال مردم از راهپیمایی اربعین بیشتر و باشکوه‌تر از قبل می‌شود، دولت اسلامی ایران و دولت عراق باید قدر این علاقه و اشتیاق مردمی را بدانند و حقوق زائرین اربعین را در هر دو کشور رعایت کنند و تسهیلات را در همه زمینه‌ها برای زائرین فراهم آورند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرری با بیان اینکه حرکت بزرگ مردمی اربعین بیانگر قدرت شیعه در جهان شده است، خاطر نشان کرد: هر سال حدود 20 میلیون زائر در ایام اربعین حسینی وارد خاک عراق می‌شود با توجه به امکانات کم عراق، مسائل و مشکلات امنیتی که در این کشور وجود دارد و با وجود داعش، راهپیمایی اربعین به خوبی و با سطح بالای امنیت و با کمترین مشکلات برگزار می‌شود و این نشان دهنده عزم و اراده ملت شیعه و مسلمان در دنیا است./813/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات