۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۵۳۷۴۷۹
همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم؛

مراسم قرائت زیارت ازبعید در مساجد و مصلاهای آذربایجان غربی برگزار می شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: مراسم زیارت ازبعید همزمان با سراسر کشور در سالروز وفات نبی مکرم اسلام در مساجد و مصلاهای شهرستان های مختلف استان برگزار می شود.
حجت الاسلام داداش زاده

حجت الاسلام محمد داداش زاده، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با تسلیت رحلت پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد: یکی از اعمال سفارش شده در روزهای پایانی ماه صفر، مصادف با حزن و اندون خاندان پیامبر (ص) قرائت زیارت نبی اکرم (ص) است.

وی افزود: قرائت زیارت از بعید از جمله آداب سالروز وفات پیامبر بزرگوار اسلام(ص) است که چند سالی است با شور خاصی در استان های مختلف کشور به اجرا در می آید.

حجت الاسلام داداش زاده با اشاره به برنامه ریزی ها بین دستگاهی برای برگزاری مراسم قرائت زیارت ازبعید در 17 شهرستان استان، خاطرنشان کرد: این مراسم همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص)، روز 26 آبان ماه مصادف با 28 ماه صفر پیش از برگزاری نماز جمعه در مصلاها و حداقل دو مسجد هر شهر برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: برنامه ریزی های لازم برای برگزاری هرچه بهتر آیین عزاداری و قرائت زیارت از بعید در سالروز وفات پیامبر اکرم(ص) انجام شده که امیدواریم با همراهی رسانه های مختلف و شبکه های اجتماعی شاهد حضور پرشور تر مردم در سال جاری نسبت به سال های پیش باشیم.

حجت الاسلام داداش زاده تصریح کرد: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته هیئت امنای مساجد و همچنین هیأت های مذهبی استان برای برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم قرائت زیارت نبی مکرم اسلام همکاری خواهند داشت.

وی با اشاره به برگزاری پر شور و استقبال بی نظیر مردم استان در سال گذشته از این مراسم پر فیض معنوی، ابراز امیدواری کرد با اقدامات صورت گرفته امسال شاهد برگزاری با شکوه تر این مراسم در سطح استان باشیم.

حضرت محمد(ص)، پیامبر بزرگوار اسلام در بیست و هشتم ماه صفر سال یازدهم هجری در مدینه منوره فوت کردند./936/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات