۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۷
کد خبر: ۵۳۹۳۲۳
امام جمعه ورامین:

مجالس عروسی به گناه آلوده نشود

امام جمعه ورامین با بیان اینکه عروسی یا واجب است یا مستحب و یا مباح، گفت: نباید فعل عروسی با این احکام تبدیل به مجالس گناه شود؛ در صورتی که متأسفانه برخی جاها این مراسم آلوده به گناه می شود.
سید مرتضی محمودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی امام جمعه ورامین امشب در مصلای حضرت صاحب الزمان(عج) شهرستان ورامین و در جمع طلاب و حلقه های صالحین بسیج با تفسیر آیاتی از قرآن کریم، گفت: روز قیامت از جهنمی ها سؤال می شود که آیا برای شما نذیر(ابلاغ کننده و ترساننده) نیامده بود؟  پیامبری نبود تا دین خدا را برای شما ابلاغ کند؟ آیا فرستاده ای نیامد تا شما را از قیامت بترساند؟

وی با ابراز اینکه آنجا انکار کردن محال است، ادامه داد: جهنمی ها پاسخ می دهند که بله پبغمبر آمد ولی ما ایشان را تکذیب کردیم، بهانه آوردیم و درخواست های نامتعارف و معجزات نا به جا از ایشان طلب کردیم در حالی که پیامبر پاسخ می داد من برای این کارها نیامده ام بلکه مبعوث شده ام از طرف خدا تا پیام و احکام آفریدگار هستی را ابلاغ کنم و با اینکه پیامبر چون برای بشر آمده است باید همجنس خود انسان باشد ما مخالفت می کردیم و می گفتیم که اگر پیامبر می خواهد بیاید باید فرشته و از جنس ملائک باشد.

نماینده ولی فقیه در ورامین با ابراز اینکه قرآن، پیامبر، معصومین، شهدا و مؤمنین می توانند شفاعت کنند، تصریح کرد: این انکارکنندگان مشمول شفاعت نمی شوند چرا که آنها از قرآن، اسلام و دین فرار می کردند.

وی بیان کرد: خدا کتابها و رسولانی را برای اهل زمین فرستاد، در نهایت محمد را مبعوث و قرآن را نازل کرد و دیگر هم آیین و کتابی نخواهد آمد تا اینکه به قیامت برسیم، قرآن حجت خدا بوده است و فردای قیامت همین کتاب لب می گشاید و شکایت می کند همچنین که قرآن می تواند شفاعت هم کند.

این مقام مسؤول قرآن را کتاب هدایت و نور خواند و اظهار داشت: کار نور روشن کردن است، اگر نور نبود تاریکی بود و حتی لباس خود را هم نمی توانستیم ببینیم، اما متأسفانه مسلمانان به این نور کم توجهی می کنند.

مؤسس مدرسه علمیه امام صادق(ع) ورامین ادامه داد: امروز جای قرآن شده روی طاقچه اتاق، هرچند آن را احترام می کنیم اما چیزی که مهم است عمل کردن به آن است.

قدیمی ترین امام جمعه کشور با بیان اینکه حق و باطل همیشه در حال تقابل هستند، اظهار داشت: شیطان هم همیشه با نفس انسان در حال مبارزه است با این حال بدحجابان، جنایتکاران و مردم آزاران چه جوابی برای روز قیامت دارند؟

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین با بیان اینکه عروسی یا واجب است یا مستحب و یا مباح، به مراسم های عروسی امروزی اشاره کرد و افزود: فعل عروسی با این احکام نباید تبدیل به مجالس گناه شود در صورتی که متأسفانه برخی جاها این مراسم آلوده به گناه می شود.

آیت الله محمودی در پایان با آرزوی موفقیت برای طلاب و جوانان انقلابی و بسیجی، ابراز کرد: امروز باید از خواب غفلت بیدار شد تا بتوان مورد شفاعت قرآن قرار گرفت و خود را از خطاها حفظ کرد./804/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات