۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۵۳۹۷۸۶
در ماه آینده؛

ساختمان جدید ۲ مدرسه علمیه خراسان شمالی افتتاح می‌شود

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی از افتتاح ساختمان جدید دو مدرسه علمیه در شهرستان‌های استان در ماه آینده خبر داد.
حجت الاسلام سالاری مکی

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از افتتاح مقطع سطح 3 حوزه علمیه خواهران استان در رشته تفسیر و علوم قرآنی در مدرسه علمیه الزهرا (س) بجنورد خبر داد.

وی تصریح کرد: تدوین طرح توسعه حوزه علمیه خراسان شمالی بعد از سفر مقام معظم رهبری، فراهم شدن زمینه تحصیل طلاب در رشته تخصصی کلام اسلامی در مدرسه علمیه امام خامنه‌ای بجنورد، تحصیل در سطح دو و سه و مقطع خارج و اکنون تحصیل 30 طلبه خواهر در مقطع سطح 3 در راستای اجرایی کردن فرمایشات ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه‌ای است که امیدواریم کیفیت و کمیت این برنامه‌ها روزبه‌روز افزایش چشمگیری داشته باشد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در ادامه اظهار داشت: طی یک ماه آینده دو مورد از پروژه‌های ساختمانی سفر مقام معظم رهبری در شهرستان‌های جاجرم و آشخانه با حضور بزرگان حوزه علمیه خراسان افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تا چند سال پیش مدارس علمیه خواهران در این استان در منازل مسکونی و اماکن استیجاری فعالیت داشتند، افزود: طی چند سال اخیر و به برکت سفر رهبر معظم انقلاب و حمایت‌های حوزه علمیه خراسان، مدارس علمیه خراسان شمالی افزون بر ارتقا در امر آموزش و مهارت‌های طلبگی، درزمینهٔ توسعه زیرساخت‌های فیزیکی هم پیشرفت قابل‌توجهی داشته است.

دبیر شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه مدارس علمیه استان از نظر تعداد و همچنین جذب و پذیرش طلاب پس از سفر مقام معظم رهبری افزایش مناسبی داشته‌اند، گفت: به فضل الهی برخی از مدارس در سطح استان از مکان‌های استیجاری خود به ساختمان‌های احداثی جدید نقل مکان کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) شهرستان راز و جرگلان و مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) اسفراین اشاره کرد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی همچنین با اشاره به افزایش قابل توجه جذب طلبه در مدارس علمیه استان در سال‌های اخیر، گفت: یکی از دلایل افزایش تعداد طلاب جدید، رفع مضیقه مکانی و افزایش فضای آموزشی و خوابگاهی بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه حضور اساتید و طلاب حوزه علمیه خراسان شمالی در همایش پیاده‌روی اربعین امسال از نظر میزان حضور و فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی نسبت به سال گذشته ارتقای چشمگیری داشت، خاطرنشان کرد: امیدواریم با توکل به خدای تبارک و تعالی و توسعه گفتمان جهادی در سطوح مختلف حوزه علمیه استان در عرصه فرهنگی به نحو احسن انجام وظیفه کنیم./9314/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات