۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۵۴۰۷۵۰
وزیر دادگستری:

متخلفان اقتصادی بر اساس قانون باید مجازات شوند

وزیر دادگستری گفت: اقتصاد ما يك مجموعه به هم پيوسته است بنابراين معتقد هستم كه مجازات در این مسائل موثر است و باید با متخلفان برخورد شود.
سید علیرضا آوایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، علیرضا آوایی وزير دادگستري در حاشیه جلسه امروز هیات دولت  در جمع خبرنگاران در مورد تدبیر وزارت دادگستری در زمینه بازدارندگی مجازات، گفت: مجازات بايد براساس قانون انجام شود از اين رو گاهي ممكن است گفته شود خود مجازات قانونی بازدارنده نیست یا اینکه بگویند مجموعه کسانی که متولی این امر در حوزه تعزیرات هستند از ظرفیت های قانونی استفاده نمی کنند.

وي ادامه داد: در مواردي كه قانون بازدارنده نيست بايد به دنبال اصلاح آن برويم كه البته اين كار از نظر من بعيد است، گاهي اوقات ما با پرونده هاي مختلف برخورد كرديم و شاهد بوديم كه همكاران ما در شعب تعزيرات متوجه جوانب، مقتضیات پرونده، سابقه فرد و بازتاب آن مجازات در مجموعه قضایی نبودند در حالي كه اين موضوعات بايد مدنظر قرار گيرد.

وزير دادگستري تاكيد كرد: اقتصاد ما يك مجموعه به هم پيوسته است بنابراين معتقد هستم كه مجازات در این مسائل موثر است، اما اينكه تصور شود كه اصلاح بازار ما فقط با مجازات اتفاق می افتد امري غلط است و كمتر شخصي هم اين نظر را دارد، البته با متخلفان هم بايد برخورد شود.

آوایی یادآور شد: نوع برخورد با افراد باید متفاوت باشد، در واقع باید شرایط و جوانب خود فرد و تخلف انجام شده او سنجیده شود، چنانچه در جایی تخلفی نا متناسب بوده باشد این آمادگی را داریم كه آن را شنیده و تصحیح کنیم اما به نظر بنده مسیر سازمان تعزیرات مسیر متعادلی است.

وی در مورد دیدار مردمی افزود: بنده از سال ٥٩ دیدارهای مردمی را داشته و هنوز هم این موضوع را قطع نكرده ام، در روزهای اول كار هم این دیدار را برگزار كردم و تا به امروز ٧٠تا٨٠ دیدار مردمی داشتم./٨١٦/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات