۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۵۴۰۷۵۷
آذری جهرمی:

فاز دوم طرح رجيستری از ١٤ آذرماه آغاز می شود

وزیر ارتباطات از اجرای فاز دوم طرح رجیستری از ۱۴ ‌آذرماه خبر داد و گفت: براساس اين طرح شاهد تغيير بزرگي در مدل ارائه سرويس خواهيم بود و به همين منظور مقاومت های زيادی در برابر این برنامه انجام می شود
آذری جهرمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، محمدجواد آذر جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص تغییر مدل تعرفه گذاری اینترنت گفت: اين اتفاق يكي از مهم ترين اقدامات وزارتخانه ما در صدروزه اول كار بوده است، بيشترين زمان ما در اين صد روز صرف مطالعات و مذاکرات فشرده در زمینه تغییر مدل تعرفه گذاری شد.

وي در مورد طرح رجيستري و اجراي فاز دوم آن تاكيد كرد: فاز دوم اين طرح را از ١٤ آذرماه آغاز خواهيم كرد و براساس اين طرح شاهد تغيير بزرگي در مدل ارائه سرويس خواهيم بود و به همين منظور مقاومت هاي زيادي در مقابل اين تغييرات در حال رخ دادن است.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات ادامه داد: كساني كه موبايل خود را در خارج از كشور تامين مي كنند يكي از مخالفين طرح رجيستري هستند، همچنين واردكنندگان موبايل نيز مخالف اين طرح هستند چون بعد از اجرايي شدن اين طرح با سود كمتري مواجه شدند و مجبور خواهند بود با سود عادلانه تري خريد و فروش كنند.

آذری جهرمی در مورد گروه دوم معترضان یعنی توزیع کنندگان و فروشندگان گوشی های تلفن همراه افزود: این افراد نگران هستند كه تكلیف شان برای گوشی های خریداری كرده مشخص نباشد، از سوی دیگر این گروه نگران فعالیت یكسری فروشگاه های غیرمجاز هستند كه مالیات خود را پرداخت نكردند.

وی خاطرنشان كرد: یكسری از مردم نیز به عنوان دسته سوم مخالفان قرار می گیرند، این گروه مصرف كنندگان نهایی هستند كه دغدغه هایی در این زمینه دارند، قطعا تغییر این نظام و نظام مند كردن چارچوبی كه تاكنون نظامند نبوده و از طریق قاچاقاق انجام می شده كاری دشوار است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینكه هركسی گوشی تلفن همراه خود را تا قبل از ١٤آذرماه خریداری و آن رافعال كند گوشی او مجاز خواهد بود، اظهار كرد: تمام تلاش ما از اجرای این طرح این است كه در مرحله نخست مردم به عنوان یك مصرف كننده دچار چالش نشوند.

آذری جهرمی در خصوص اجرای فاز دوم طرح رجیستری تاكید كرد: در ١٤آذرماه كار خود را با یك برند خاص آغاز می كنیم و از این تاریخ به بعد مردم متوجه می شوند كه چه تلفن همراهی مجاز خواهد بود، در واقع بعد از خرید وقتی شخصی در تلفن خود سیم كارت بییندازد یك پیامك برای آن ارسال می شود كه آیا این گوشی ثبت شده یا در لیست ثبتی ها نیست./۸۱۶/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات