۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۵۴۱۰۲۸
با حضور شخصیت های حوزوی؛

مراسم بزرگداشت آیت الله بهاءالدینی برگزار شد

مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله بهاءالدینی با حضور شخصیت های حوزوی در مسجد اعظم قم برگزار شد.
آیت الله بهاءالدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت آیت الله بهاءالدینی امشب با سخنرانی آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه تهران در مسجد اعظم قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، آیات ابراهیم امینی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، میرباقری عضو مجلس خبرگان رهبری و دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در این مراسم حضور داشتند.

همچنین حجت الاسلام اکبری مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه علی بن ابی طالب(ع) قم، سردار احمدی فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) قم و سید مهدی صادقی استاندار قم در این مجلس حضور پیدا کردند.

این مراسم که پس از اقامه نماز مغرب و عشا آغاز شد، با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید، بیان فضایل اهل‌بیت(ع) و سخنرانی آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه تهران همراه بود.

آيت الله صدیقی در این جلسه با بیان اینکه ما به دنیا آمده ایم تا اوامر الهی  را عملی کنیم، گفت: در این دنیا باید علم، قدرت، سبک زندگی و همه امورمان را از کلام اهل بیت(ع) الگو برداری کنیم، سپس به یکایک آنها عمل کنیم و به سبب انجام دادن این کار مغرور نشویم و تا پایان عمر عبد باقی بمانیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه همه پیروزی های انقلاب اسلامی مرهون خلوص نیت علمای اسلام به ویژه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب است، اظهار داشت: حتی به ذهن دشمنان هم خطور نمی کرد که روزگاری یک ملت بتوانند به وسیله دین در همه زمینه ها اعم از سیاسی، علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و غیره پیشرفت کرده و قدرت پیدا کند.

وی با بیان اینکه تنها شخصیتی که با قاطعیت معتقد بودند که سوریه نجات می یابد، رهبر معظم انقلاب بودند، ابراز داشت: مدافعان حرم از ایران، پاکستان، افغانستان، عراق، یمن و سوریه به کمک یکدیگر جبهه مقاومت را تشکیل دادند و با عنایات الهی داعش را نابود کرده و قدرت استکبار را در هم شکستند؛ با توجه به این موارد درمی یابیم که انقلاب اسلامی، پیروزی های حاصل شده در جبهه مقاومت و سایر پیشرفت ها نتیجه علوم نانوشته و الهی است که تنها با خلوص نیت به دست می آيد.

آیت الله صدیقی خاطرنشان کرد: آیت الله بهاءالدینی شخصیتی عالم، عارف و بزرگوار بودند که با یقین می توان گفت چشم دلشان باز بود و اهل بصیرت و اهل معرفت بودند؛ در احوالات آیت الله بهجت(ره) آمده است که به آیت الله بهاءالدینی علاقه بسیاری داشتند و هرگاه از در منزل ایشان عبور می کردند، می فرمودند «نگاه کردن به خانه عالم عبادت است»./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات