۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۵۴۱۲۱۸
مسؤول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون آذربایجان غربی خبر داد؛

شناسایی ۳۰۰ ایثارگر روحانی در آذربایجان غربی

مسؤول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون آذربایجان غربی گفت: تا کنون ۳۰۰ نفر از ایثارگران روحانی استان شناسایی و اطلاعات و خاطرات آنها گردآوری شده است.
سازمان بسیج طلاب و روحانیون

حجت الاسلام اسماعیل مهدوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به برگزاری کنگره 12000 شهید آذربایجان غربی گفت: این کنگره در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان و ترویج و نشر آرمانهای شهدا به نسل جوان جامعه برنامه ریزی شده بود که در قالب اجلاسیه ها و ویژه برنامه های مختلف برگزار شد و فردا در مراسمی به کار خود پایان خواهد داد.

وی گفت: برگزاری اجلاس روحانیت از جمله ویژه برنامه های کنگره 12000 شهید استان بود که هفتم آذرماه برگزار شد.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به اینکه در استان آذربایجان غربی دارای ۸۷ شهید روحانی وجود دارد، اظهار داشت: 50 درصد شهدای روحانی استان ۱۴ تا ۲۵ سال بوده اند که میانگین سنشان ۱۹ سال است.

وی شهرستان های ارومیه، خوی و سلماس هر کدام به ترتیب ۲۷، ۱۴ و ۱۲ شهید بیشترین تعداد شهدای استان را دارند.

حجت الاسلام مهدوی آمار شهدای روحانی اهل سنت استان را ۲۷ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۲۴ نفر آن ها به دست عوامل ضد انقلاب به شهادت رسیده اند.

مسؤول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون آذربایجان غربی اضافه کرد: یشترین تعداد روحانی استان به تعداد ۳۰ نفر در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسیده اند.

وی از تکمیل بانک اطلاعات شهدا، ایثارگر، جانباز و آزاده روحانیت استان، خاطرنشان کرد: آثار، اسناد و وصیتنامه های شهدای روحانیت استان به صورت کامل جمع آوری شده است.

وی با اشاره به مصاحبه با خانواده، دوستان و همرزمان شهدای روحانیت خاطرنشان کرد: کتاب زاهدان راه عشق، خاطرات شهدای روحانی و یادهای ماندگار تألیف و چاپ شده است که فردا 12 آذرماه همزمان با برگزاری کنگره 12000 شهید آذربایجان غربی رونمایی می شود.

حجت الاسلام مهدوی ادامه داد: تا کنون 300 نفر از ایثارگران روحانی استان شناسایی و اطلاعات خاطرات آنها گردآوری شده است./936/ت302/ب1

ارسال نظرات