۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۵۴۱۲۶۱
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

تقویت نقاط مشترک دینی عامل وحدت امت اسلامی است

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، تقویت نقاط مشترک دینی را عامل وحدت و همدلی میان امت‌های اسلامی دانست و گفت: سلطه گران خارجی تنها به دنبال منافع خو در منطقه هستند و دودستگی میان مسلمانان آنها را خوشحال تر می کند.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت هفته وحدت برگزار شد، نامگذاری این هفته را نشان از هوشمندی و هوشیاری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی دانست و گفت: امام خمینی(ره) در دوران حیات بابرکتشان همواره دغدغه وحدت امت اسلامی داشتند.

وی با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را محور وحدت امت اسلامی دانست و افزود: علیرغم همه توطئه دشمنان، ایران اسلامی از همه در طول چهار دهه اخیر از همه ظرفیت های داخلی و بین المللی برای تحقق و تقویت وحدت اسلامی استفاده کرده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره تلاش کرد تا بستری برای وحدت امت اسلامی فراهم شود، خاطرنشان کرد: امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی منادی وحدت در جهان اسلام به شمار می روند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که جمهوری اسلامی در عرصه جهانی به کانون بیداری ملت های مسلمان و آزاده جهان تبدیل شده است، افزود: انقلاب اسلامی زمینه یک حرکت جهانی را برای ترویج اسلام ناب در جهان فراهم کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران، وحدت و همبستگی را تنها راه مقابله با توطئه دشمنان علیه اسلام دانست و خاطرنشان کرد: تا زمانی که امت اسلامی به یک امد واحده تبدیل نشوند دشمنان همچنان در جوامع اسلامی جولان خواهند داد.

وی با بیان این که تفرقه و اختلاف راه نفوذ دشمنان در به جوامع اسلامی را همواره می کند، گفت: اگر امروز شاهد بروز بحران های مختلفی در کشورهای اسلامی منطقه هستیم به دلیل عدم وحدت و همبستگی میان ملت ها است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تفرقه و اختلاف هیچ سودی برای کشورهای اسلامی ندارد و تنها شرایط برای سلطه و نفوذ دشمن فراهم می کند، خاطرنشان کرد: امت اسلامی باید به هر گونه اختلاف قومیتی میان خود پایان دهند و حول دستورات الهی به وحدت عملی دست پیدا کنند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که مهم ترین هدف دشمنان دین خدا، نابودی کامل اسلام ناب و گسترش اسلام آمریکایی و سکولار در جوامع اسلامی است، تصریح کرد: امروز دشمنان  و بدخواهان دین، اسلام ناب و ارزش های آن را سدی در برابر تحقق نقشه های شوم خود در منطقه می دانند.

استاد حوزه علمیه مازندران به بحران های چند سال گذشته کشورهای اسلامی منطقه اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه به دلیل نبود یک راهبرد واحد میان کشورهای اسلامی، شاهد نفوذ و توطئه چینی سلطه گران در منطقه بودیم، خاطرنشان کرد: غربی ها گروه های تروریستی را با هدف نابودی اسلام ناب در منطقه به وجود آوردند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه امروز عراق، سوریه و یمن به هیچ عنوان شرایط خوبی ندارند، تصریح کرد: مردم بی گناه این کشورها امروز آواره و بی خانمان شده اند و صدها هزار انسان نیز جان خود را در جنگ بی ثمر منطقه از دست داده اند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که متأسفانه به دلیل عدم وحدت و همبستگی میان کشورهای اسلامی، دشمن هر روز نفوذ و سلطه خود را بر این کشورها بیشتر می کند، خاطرنشان کرد: عربستان سعودی در حالی خود را یک کشوری اسلامی معرفی می کند که امروز به مجری سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه تبدیل شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران، تقویت نقاط مشترک دینی را عامل وحدت و همدلی میان امت‌های اسلامی دانست و گفت: سلطه گران خارجی تنها به دنبال منافع خو در منطقه هستند و دودستگی میان مسلمانان آنها را خوشحال تر می کند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که همه ادیان الهی باید حول محور توحید با هم اتحاد و وحدت داشته باشند، بیان کرد: وحدت میان ادیان الهی از ایجاد مذاهب دروغین و نحله‌های انحرافی جلوگیری می‌کند.

حجت الاسلام صادقی ماه ربیع الاول را ماه نمایش وحدت و همدلی امت اسلامی در برابر مستکبران عالم دانست و خاطرنشان کرد: امت اسلامی باید با تقویت نقاط مشترک میان هم مانع از تحقق اهداف شوم دشمنان اسلام در ملل اسلامی شوند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که شیعه و سنی در اصول اساسی دین اسلام باهم مشترک هستند تفرقه بین شیعه و سنی بی‌معنا است، گفت: وحدت امت اسلامی تیری در قلب دشمنان اسلام و مایه خوشحالی و امید ملت های مسلمان و آزاده جهان است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که علیرغم همه تلاش های جبهه استکبار در منطقه، امروز در سایه تلاش های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شاهد پیروزی جبهه مقاومت هستیم، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با تشکیل جبهه مقاومت توانست آمریکا و همپیمانان غربی و عربی اش را شکست دهد.

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که امروز ضرورت وحدت بین مذاهب اسلامی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در این مسیر تاکنون همواره اقدامات عملی بسیاری انجام داده که نمونه ای از آن برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی در کشورمان است./۹۵۰/پ202/ب1

ارسال نظرات