۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۵۴۱۳۱۴
رییس دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی مطرح کرد؛

لزوم توجه به پیشنهاد برخی بانک ها درباره بانکداری بدون ربا

رییس دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی گفت: پیشنهاد بعضی از بانک ها برای ایجاد بانک اسلامی بدون سود و ربا باید مورد توجه علما و مردم باشد و در ایجاد چنین بانک هایی گام های اساسی برداشته شود.
حجت الاسلام فعال آذر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام عسکر فعال آذر بعد از ظهر امروز در نشست گفتمان وحدت با موضوع بانکداری اسلامی اظهار کرد: دوری و مقابله با حرام الهی وظیفه علما و طلاب شیعه و سنی است برهمین اساس همه علما دغدغه بانکداری اسلامی را دارند.

وی گفت: یکی از معجزات قرآن تایید یافته های علمی در هر زمانی است و علما باید با رعایت و نظارت بر معاملات مالی رعایت احکام شرعی را گوشزد کنند.

رییس دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی با بیان اینکه مسأله عملیات بانکی بین مردم و بانک ها به یک عمل عادی بدل شده است، ابراز کرد: وظیفه علما است در مسائل بانکداری اسلامی راهکار بدهند.

وی تأکید کرد: پیشنهاد بعضی از بانک ها برای ایجاد بانک اسلامی بدون سود و ربا باید مورد توجه علما و مردم باشد و در ایجاد چنین بانک هایی گام های اساسی برداشته شود.

ارائه خدمات مالی بانک انصار با حضور ناظر شرعی

مدیریت شعب بانک انصار آذربایجان غربی نیز در این نشست با تبریک هفته وحدت اظهار داشت: بانکداری اسلامی و مبانی آن از زمان بعثت پیامبر اکرم (ص) وجود داشته است بنابراین با گذشت 1400 سال و باوجود احادیث نباید دیگر شبهه ای وجود داشته باشد.

روشنی افزود: علما در تبیین احکام مسائل مالی و معاملات شرعی نقش مهمی دارند و باید راهکارهای ایجاد و تقویت بانکداری اسلامی را ارائه کنند.

وی خاطرنشان کرد: در بعضی شهرستان ها شعبه وحدت راه اندازی شده است و در حال حاضر با حضور ناظر شرعی خدمات مالی با احکام شرعی انجام می گیرد.

گفتنی است، نشست گفتمان وحدت با موضوع بانکداری اسلامی به همت اداره فرهنگی و امور روحانیون دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی و مدیریت شعب بانک انصار استان و با حضور امام جمعه اهل سنت ارومیه و روحانیان، ائمه جمعه و جماعت اهل سنت استان در مجتمع لاله سپاه ارومیه برگزار شد./936/پ202/ب1

ارسال نظرات