۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۳
کد خبر: ۵۴۱۷۲۳
حجت الاسلام ارزانی خبرداد؛

فعالیت ۲۴ هزار کانون فرهنگی و هنری در کشور

دبیر ستاد عالی کانون های مساجد با بیان این که ۲۴ هزار کانون فرهنگی و هنری در کشور فعالیت می کنند، گفت: در دل این کانون ها ۱۴ هزار کتابخانه وجود دارد که برنامه های خود را پیگیری می کنند.
ارزانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی دبیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد روز گذشته در دیدار مراجع تقلید و علما گفت: این ستاد در تهران مستقر است اما در تمام استان ها دبیرخانه هایی دارد که فعالیت می کنند.

وی افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد 25 سال قبل تأسیس شد و وظیفه اصلی کانون این است که جوانان و نوجوانان را در قالب برنامه های فرهنگی و هنری جذب کند و خوشبختانه تا کنون فعالیت های خوبی داشته است.

حجت الاسلام ارزانی با بیان این که 24 هزار کانون فرهنگی و هنری در کشور فعالیت می کنند، اظهار داشت: ستاد کانون های مساجد کشور در قالب یک شبکه در شهرها و روستاها فعالیت می کنند و در دل این کانون ها 14 هزار کتابخانه وجود دارد که برنامه های خود را پیگیری می کنند.

وی از برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان در خراسان رضوی خبر داد و ابراز داشت: امسال مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام است و این برنامه هفته آینده در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ادامه داد: بیش از 17 هزار نفر در سراسر کشور در این مسابقه قرآن شرکت کردند، این مسابقه در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل و تفسیر برگزار خواهد شد و نفرات برتر 270 نفر خواهند بود.

وی  با بیان این که در برنامه بلند مدت تمام مساجد دارای کانون های فرهنگی و هنری می شوند، عنوان کرد: این کانون ها با هدف آشنایی جوانان با معارف اسلامی و مقابله با هجمه های دشمن فعالیت می کند و اثرگذاری بسیاری دارد./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات