۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۷
کد خبر: ۵۴۱۹۰۵
آیت الله فاضل لنکرانی:

ارتباط قوی استاد با طلبه سبب نشاط علمی می شود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ارتباط قوی استاد با طلبه، سبب نشاط علمی می شود و گام بزرگی در راستای رشد و بقای حوزه علمیه است.
 آیت الله فاضل لنکرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) امروز درجمع اساتید سطوح عالی حوزه علمیه اراک، با تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) به اساتید حوزه، بیان کرد: ارتباط قوی استاد با طلبه، سبب نشاط علمی می شود و  گام بزرگی در راستای رشد و بقای حوزه های علمیه است.

 رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اینکه حوزه علمیه باید به فکر سرمایه های انسانی موجود در اراک باشد، اظهار داشت: طلاب جوان اراک، دارای چهره هایی با نشاط و افرادی با استعداد هستند و اساتید موظف هستند برای آینده استان مرکزی و تشیع برنامه ریزی کنند

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان این نکته که افزایش نشاط علمی طلاب از سوی اساتید در زمان تدریس بر هر امری مقدم است، گفت: با مروری بر زندگانی بزرگان، متوجه خواهیم شد که اساتید آن ها نشاط علمی را در وجودشان ایجاد کرده اند. 

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ادامه داد: استاد توانا کسی است که مباحث را به گونه ای بیان کند که مرزهای اشکال در ذهن طلبه یافت شود.

آیت الله فاضل لنکرانی متون موجود از گذشتگان را حاصل اعمال دقت بزرگان دانست و بیان کرد: تقریر نویسی از جمله سنت هایی است که در حوزه وجود داشته و متاسفانه در حال منسوخ شدن است که باید احیا شود.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در رابطه با بیان اشکال از سوی طلاب و ایجاد نشاط اجتماعی، اظهار داشت: اشکال کردن طلبه در کلاس درس، سبب ایجاد نشاط اجتماعی در وجود او خواهد شد.

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به اینکه طلاب دارای دغدغه های معیشتی و اضطراب های خانوادگی نیز هستند، گفت: اگر نشاط علمی در وجود طلبه ای زنده شود، این گونه حوادث نمی تواند او را متزلزل کند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) به ارتباط  دو جانبه اساتید اراک و قم اشاره کرد و گفت: ماهانه دو الی سه نفر از اساتید قم را به چنین جلسه ای دعوت کنید و از آن ها بخواهید که تجربیات و دستاوردهای جدید علمی خود را در اختیار شما بگذارند.

وی اضافه کرد: شورای عالی حوزه به زودی به اراک می آید و اساتید باید مطالبات خویش را از آن ها افزایش دهند.

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به دیدار اساتید حوزه علمیه با مراجع عظام تقلید، گفت: اساتید در دیدار حضوری با مراجع، ضرورت کار را برای آنان بیان کنند تا همکاری ها بیشتر شود.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه این مرکز شعبه ای موفق را در مشهد برای مباحث کلامی تاسیس کرده است، گفت: امیدوارم که با فراهم شدن امکانات و مساعد شدن شرایط، شعبه مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در راستای مباحث کلامی در اراک تاسیس شود./842/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات