۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۵۴۶۳۸۱
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

وجهه قرآنی فعالیت های دینی و قرآنی باید حفظ شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: مباحث تبلیغی و دینی با دستور العمل و آیین نامه های دولتی اجرایی نمی شود؛ ضمن اینکه دولت باید شرایط را برای بسط و گسترش فعالیت های دینی و قرآنی فراهم کند.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی حجت الاسلام والمسلمین قریشی حجت الاسلام والمسلمین قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی امروز در هفدهمین جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی آذربایجان غربی که در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، بر جدیت مسؤولان در برگزاری کارگروه ها و جلسات تخصصی شورای فعالیت های قرآنی استان تأکید و اظهار کرد: در صورت بررسی موضوعات مختلف در کمیته ها و کارگروه های تخصصی، مباحث به صورت تخصصی و با ارائه برنامه در جلسات شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی استان طرح شده و تصمیم گیری می شود.

وی در ادامه خواستار بررسی و احصاء کامل مشکلات موسسه های قرآنی از سوی اتحادیه موسسات قرآنی استان شد و افزود: بودجه شورای فعالیت های قرآنی کم است و با این رقم نمی توان مشکلات را حل کرد، این اعتبار ناچیز در واقع مشوقی برای استمرار فعالیت های قرآنی است.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه باید موسسه های قرآنی وجهه مردمی خود را حفظ کرده و متکی به بودجه های دولتی نباشد، خاطرنشان کرد: مباحث تبلیغی و دینی با دستور العمل و آیین نامه های دولتی اجرایی نمی شود؛ ضمن اینکه دولت باید شرایط را برای بسط و گسترش فعالیت های دینی و قرآنی فراهم کند اما باید خود مردم پای کار آمده و موسسه های قرآنی را به لحاظ مالی یاری کنند.

وی با اشاره به جلسات قرآنی آیت الله قریشی، مفسر بزرگ قرآن کریم، گفت: درس قرآن آیت الله قریشی بیش از 50 سال است که به میزبانی مردم و اهل جلسه هر هفته روزهای چهارشنبه برگزار می شود  و این امر نشان دهنده وجهه مردمی فعالیت های قرآنی و احساس دین مردم نسبت به توسعه مباحث دینی است که باید ترویج شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه استقلال حوزه های علمیه را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید دارند، استقلال حوزه های علمیه و عدم وابستگی مالی به دولت در بدنه حوزه نهادینه شده و این به نفع دین و مردم است.

وی توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی را هدف از برگزاری جلسات شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی استان عنوان و  تصریح کرد: همه برنامه ریزی ها باید در راستای انس بیشتر مردم با قرآن انجام گیرد، اگر این امر محقق شود، موفق شده ایم در غیراین صورت به هدف مورد نظر نرسیده ایم./936/پ203/ب1

ارسال نظرات