۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۵۴۸۹۰۱
سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان:

چهارشنبه سیاه اهواز رویدادی زرین در تاریخ انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام سپهر با اشاره به نفش تعیین کننده خوزستان در مبارزات انقلابی، گفت: چهارشنبه سیاه اهواز از جمله رویدادهای زرین در تاریخ انقلاب اسلامی است که با محوریت روحانیت به وقوع پیوست.
برگزاری نشست ستاد ارتحال امام خمینی(ره) در خوزستان

حجت الاسلام سیدلطف الله سپهر، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه تاریخ خوزستان سرشار از ایثارگری نخبگان، علما و مردم ولایتمدار و مؤمن به اسلام و آموزه های دین و مکتب تشیع است، اظهار داشت: رهبری در فرمایشی استان خوزستان را در کنار جبل عامل لبنان کانون پرورش نیروی عالم و مجتهد برای جهان اسلام بیان کرد و به واقع از دوران حیات معصومین تا دوران غیبت دانشمندان بزرگ و اثرگذاری در تاریخ اسلام همچون علی بن مهزیار اهوازی، ابن سکیت دورقی، ابونواس اهوازی، شیخ انصاری، وحید بهبهانی، عبدالعلی هویزی، خاندان شیخ جعفری و کرمی و سید نعمت الله جزایری از این استان طلوع کردند.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه خوزستان در تاریخ مبارزات انقلاب اسلامی نقش تعیین کننده ای داشت، افزود: اعتصاب کارکنان شرکت نفت که نقش تعیین کننده ای در سرمایه گذاری ها و منافع غرب و انگلستان داشت سرآمد مبارزات انقلابی مردم خوزستان بود و مدیریت پیش از انقلاب این صنعت به دست نیروهای انقلابی و دینی نقشی به سزا در شکست حکومت شاهنشاهی داشت.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه خوزستانی ها همدوش با مردم تهران، قم، تبریز، مشهد و شیراز در دهه 50 از امام امت حمایت و سیاست های رژیم شاهنشاهی را محکوم و شعار مرگ بر شاه سر دادند، ابراز داشت: خوزستانی ها در راه آموزه ها و حرکت های انقلابی زجرها دیده و شهیدانی تقدیم کردند که در این باره چهارشنبه سیاه اهواز از جمله رویدادهای زرین در تاریخ انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام سپهر با بیان اینکه حماسه 27 دی ماه سال 57 با محوریت روحانیت و حرف شنوی مردم اهواز به وقوع پیوست، تصریح کرد: اهوازی ها در محکومیت حکومت خبیث و پلید شاهنشاهی به خیابان ها ریختند که پس از آتش گشودن مأموران شاهنشاهی، چنین روزی به خون شهدا مزین شد.

وی ادامه داد: امروزه از مطالبات متدینین، روحانیان و علما به ویژه نماینده ولی فقیه در خوزستان، توجه به چنین روز بزرگی و گنجاندش در تقویم انقلاب اسلامی به نام روز خوزستان است و در سال های اخیر برنامه هایی برای گرامیداشت چنین روز بزرگی برگزار می شود.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی کشور باید 27 دی ماه را بنام خوزستان ثبت کند، عنوان داشت: این حماسه باید جزء رویدادهای فرهنگی و سیاسی حساب شود و صدا و سیمای استان عناصر مؤثر در خلق چنین حماسه ای گفته ها و دیدگاهایشان را در قالب مستند انقلاب از رسانه ملی منعکس کنند.

این مقام مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مکاتبات صورت گرفته با مرکز برای اخذ مجوز حرکت عمومی در سطح شهرستان خاطرنشان شد: نشست هایی را با نهادها و دستگاه های فرهنگی برپا خواهیم کرد و یقینا بزرگداشت چنین مناسبت هایی بنا به فرموده های رهبری، عملی صالح است و امیداوریم جامعه فعال سیاسی و فرهنگی در کنار نهادهای دینی و انقلابی برای پاسداشت چنین مناسبت هایی حضور پیدا کند./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات