۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۵۴۹۱۵۲
مدیرکل ارشاد آذربایجان غربی در دیدار با هیأت گردشگری ترکیه خواستار شد؛

حضور تبلیغی قاریان بین المللی آذربایجان غربی در استان آغری ترکیه

حجت الاسلام کریمی با اشاره به مشترکات دینی بین ایران و ترکیه، گفت: استان آذربایجان غربی در ساحت قرآن نیز، مفتخر به داشتن اساتید و قاریان بین المللی است که می توانند در ایام رمضان نیز در محافل انس با قرآن استان آغری ترکیه حضور یابند.
حجت الاسلام کریمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی امروز در دیدار هیأت گردشگری استان آغری ترکیه  اظهار کرد: آذربایجان‌غربی یک استان بزرگ بوده و در مقایسه با استان آغری ترکیه که 600 هزار نفر جمعیت دارد، بیش از سه میلیون نفر را در خود جای داده است.

وی با اشاره به وجود شخصیت ها و مفاخر فرهنگی و دینی در آذربایجان غربی تصریح کرد: صنایع دستی هنرمندان استان در زمینه مجسمه سازی، پیکرتراشی، ریزه کاری نه تنها در کشور بلکه در دنیا مطرح است.

حجت الاسلام کریمی ظرفیت استان در حوزه تئاتر و موسیقی به ویژه فولکور آشیق را مورد اشاره قرار داد و گفت: با توجه به جایگاه موسیقی عاشیق در ایران و به ویژه آذربایجان غربی و علاقه مندی مردم استان آغری ترکیه به این فولکور، برگزاری جشنواره موسیقی عاشیقی با حضور هنرمندان دو کشور می تواند در جذب گردشگر بسیار موثر باشد.

وی افزود: آذربایجان غربی براساس قابلیت های هنری و فرهنگی برای برگزاری نمایشگاه ها، جشنواره ها در قالب تفاهم نامه دو طرفه با استان آغری ترکیه اعلام آمادگی می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به مشترکات دینی بین ایران و ترکیه گفت: استان آذربایجان غربی در ساحت قرآن نیز، مفتخر به داشتن اساتید و قاریان بین المللی همچون حامد ولیزاده و وحید وکیلی است، همانطور که این دو قاری بین المللی از کشورهای مسلمان دیگری درخواست برای آموزش و قرائت در محافل انس با قرآن دارند، می توانند در ایام رمضان نیز در محافل انس با قرآن استان آغری ترکیه حضور یابند.

وی بیان کرد: در رابطه با قرآن کریم نیز کارهای هنری بسیار ارزشمندی انجام شده است که برپایی نمایشگاهی در این رابطه ضمن معرفی آثار هنرمندان، در واقع خدمت به دین و قرآن است.

"ابومحسن بولوت"، مدیر گردشگری استان آغری نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت گردشگری استانهای مرزی آذربایجان غربی و آغری ترکیه گفت: باید موانع در مرزها و گمرکات دو استان برای گردشگران رفع شود تا شاهد تسهیل در رفت و آمد برای شهروندان و مسافران باشیم.

وی در ادامه با تأکید بر تعاملات دوجانبه فرهنگی و هنری استانهای آغری و آذربایجان غربی در قالب برپایی نمایشگاه، جشنواره و حتی تبادل دانشجو، از حضور قاریان بین المللی استان آذربایجان غربی در استان آغری استقبال کرد و افزود: ما مسلمان هستیم و شیعه و سنی برایمان تفاوتی ندارد، حضور قاریان شیعه در استان باعث تقریب بیش از پیش مذاهب می شود.

بولوت در پایان با بیان اینکه قابلیت‌های کشور ایران تاکنون به درستی تبلیغ نشده است، اظهار کرد: متاسفانه ایران کشوری بسته نشان داده شده است، حضور خبرنگاران و روزنامه نگاران در برنامه های مشترک دو کشور می تواند در معرفی هرچه بهتر ظرفیت های ایران و ترکیه موثر واقع شود./936/پ203/ب1

ارسال نظرات