۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۴۹۲۸۸
فقهی زاده خبرداد؛

فعالیت ۲ هزار مؤسسه قرآنی مردمی در کشور

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حمایت همه جانبه این وزارت خانه از دو هزار مؤسسه قرآنی مردمی در کشور خبرداد.
فقهی زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله سبحانی که در موسسه امام صادق(ع) برگزار شد، با اشاره به این که حضرت آیت الله سبحانی دارای تألیفات ارزشمندی است، ابراز داشت: کتاب‌های آیت‌الله سبحانی از جمله کتاب فروغ ابدیت ایشان چراغ  راه هدایت شیفتگان به قرآن و عترت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود نیز با بیان این که کتاب 14 جلدی منشور جاوید باید خلاصه شود، افزود: این کتاب پس از خلاصه می‌تواند به زبان‌های دیگر نیز ترجمه شود، چراکه کتاب منشور جاوید یک تفسیر موضوعی متقن به شمار می رود.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت حدود دو هزار موسسه قرآنی مردمی در کشور خبرداد و عنوان کرد: ما همواره از این مؤسسات حمایت می‌کنیم و همچنین در این معاونت قرار است یک مسابقه ملی در حوزه حفظ و مفاهیم قرآن و نیز آموزه‌های عترت برگزار بشود.

وی خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی 80 ترجمه قرآن کریم منتشر شد و این ترجمه‌ها در معاونت قرآن و عترت مورد بررسی قرار می‌گیرد تا از صحت آنها اطمینان حاصل شود.

فقهی زاده با بیان این که ما دوره‌های آموزشی گوناگونی را در زمینه روخوانی، روانخوانی و تفسیر قرآن کریم و نیز نهج البلاغه برگزار می‌کنیم، خاطرنشان کرد: همچنین ارائه آموزش به مربیان قرآنی نیز جزو ماموریت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد قرار دارد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اقداماتی برای تصحیح خط عثمان طه نیز در ایران در حال حاضر در حال انجام است ولی ما باید به دنبال ترویج نگارش قرآن با خط خوشنویسان ایرانی باشیم و همین خط نیز به مرور زمان مورد ترویج قرار بگیرد./1330/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات