۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۵۵۴۷۶۰
ایستاده پای انقلاب؛

وظیفه روحانیت تربیت نسل آینده انقلاب است

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به لزوم روی آوردن طلاب به مباحث میان رشته ای تأکید کرد که وظیفه روحانیت تربیت نسل آینده انقلاب است.
رضایی اصفهانی

حجت الاسلام محمدعلی رضایی اصفهانی عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه در حاشیه راهپیمایی عظیم یوم الله ۲۲ بهمن مردم قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نقش روحانیت در شکل گیری و تداوم انقلاب اسلامی اظهار داشت: رهبر این انقلاب روحانی بود و بسیاری از روحانیون نیز در مسیر این انقلاب مبارزه کردند و بسیاری نیز شهید شدند.

وی افزود: در جنگ و مسائل دفاع مقدس هم روحانیت حضور چشم گیری داشت و الان هم روحانیت در مواردی از جمله قضاوت و تبلیغ تا برخی مناصب سیاسی که نیاز به حضور است، فعالیت می کنند.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: به نظر می رسد یکی از نقش های مهم روحانیت تربیت نسل بعدی انقلاب است که گاهی اوقات به فراموشی سپرده می شود و این وقتی محقق می شود که روحانیون آگاه به زمان و کارآمد داشته باشیم که بتوانند در زمینه های مختلف حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به لزوم روی آوردن روحانیان به مسائل میان رشته ای در کنار کارهای فرهنگی و تبلیغی یادآور شد: کارکرد روحانی فقط اقامه نماز جماعت در دانشگاه نیست، بلکه کارکرد اصلی و بهتر روحانیت این است که بتواند مباحث قرآن و احادیث را در حوزه های مختلف از جمله اقتصاد، سیاست، اقتصاد و حقوق منتقل کنند.

حجت الاسلام رضایی اصفهانی اضافه کرد: البته لازمه این مسأله تربیت نسل متخصص میان رشته ای در حوزه است، یعنی ما علاوه بر نیاز به حوزه ای که فقه و اصول و مباحث قرآنی و کلامی را دنبال می کند به بخشی مخصوص مباحث میان رشته ای نیاز داریم که در آموزش و پرورش بتواند به تربیت نسل بپردازد.

وی با بیان این که یکی از نقاط کمبود ما همین است که حوزه ها و مدارس علمیه هنوز به سمت تخصص های این گونه ای نرفته است، عنوان کرد: شما ببینید وقتی از بوعلی سینا یاد می کنیم متوجه می شویم او در عین این که عالم دینی و فیلسوف بود در پزشکی هم کار می کرد و بسیاری از علما در مباحث تربیت و اخلاق و اقتصاد نیز فعالیت می کردند مثل شیخ انصاری که یک اصولی بزرگ است ولی در مکاسب به اقتصاد روز می پردازد.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه در پایان یادآور شد: به نظر می رسد در یک کلام حوزه باید به طرف مباحث میان رشته ای و تخصصی برود تا پاسخگوی نیازهای زمان رفته و در تربیت نسل آینده انقلاب اسلامی مؤثر باشد./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات