۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۵۵۶۳۹۰
آیت الله صدیقی:

شهید با مرگ خود، زنده و زندگی ساز می‌شود

امام جمعه موقت تهران گفت: شهید جلوه خداوند متعال و چشمه حیات است به گونه‌ای که با مرگ خود، زنده و زندگی ساز می‌شود.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در کلاس درس اخلاق که امروز در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: شهید مقام علیّت و شهود دارد. شهید جلوه خداوند متعال و چشمه حیات است به گونه‌ای با مرگ خود، زنده و زندگی ساز می‌شود.

وی افزود: بالاتر از شهادت مقامی نیست که خداوند به شهدا عنایت کرده و در عین پیوستن به خدا و رسیدن به مقصد اعلی، مجرای فیوضات حضرت حق برای عوالم هستند که از قفس مکان و زمان رهیده‌اند و محدودیتی آنها را تهدید نمی‌کند.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: آنچه که همه ما فطرتاً به دنبال آن هستیم دوری از محدودیت است زیرا در شأن انسان نیست که محدود باشد به همین علت کشش مرموز، قوی و نیرومندی در وجود انسان نهاده شده که از هر چیزی، خواهان مطلق آن است، لذت محدود او را قانع نمی‌کند و همه انسان‌ها این خواسته را دارند و این بی نهایت طلبی محدود به منطقه جغرافیایی خاصی نیست.

وی اظهار داشت: اگر عطشی در وجود ما نسبت به علم، قدرت، ثروت و ... وجود دارد همین عطش دلیل این است که خداوند آبی را در پاسخ به آن در نهاد ما قرار داده است. اگر ما میل به بی نهایت ها داریم، نشان دهنده این است که بی نهایتی وجود دارد که ما خواهان آن هستیم‌.

آیت الله صدیقی ابراز داشت: اگر کششی وجود دارد پس حقیقتی نیز وجود دارد و حقیقت مطلق، خداست.بشر اگر بتواند محدودیت‌های الهی را بپذیرد و خود را در چارچوب قوانین الهی قرار دهد خداوند متعال او را به بی نهایت وصل می‌کند.

وی افزود: حضرات ائمه معصومین(ع) که قبل از شهادت مقام شهود ذات دارند و عالم امکان را در آینه ذات الهی می‌بینند اولین گروه شاهدین اولوالعلم هستند. روایت است کسی که بعد از نماز آیه شهادت را هفتاد بار قرائت کند خداوند متعال نظر خود را از او برنمی‌دارد و انسان همت پیدا می‌کند که از حجاب‌ها عبور کند و با چشم دل جمال یار را مشاهده کند.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: مقام شهادت را قبل از قتل فی سبیل الله می‌توان به دست آورد و به مقام شهود و جهاد اکبر رسید. شهید چشمه حقیقت و جریان نور خداست و ائمه معصومین(ع) نورالله هستند.

آیت الله صدیقی ابراز داشت: نماز کد ارتباطی با خداست و حرم‌های شریف حضرات ائمه معصومین(ع) نقش نماز را دارند، به همین علت حضرت فاطمه(س) روزهای دوشنبه و پنجشنبه با حال جانبازی که داشتند به قبرستان احد می‌رفتند و سر قبر شهدا و حضرت حمزه سیدالشهدا اشک می‌ریختند و از تربت قبر شریف حضرت حمزه خاک برای تسبیح برداشته بودند.

وی در پایان خطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) به ما درس داده‌اند که از شهدا غافل نشویم زیرا ما هر چه از دستورات خدا و دین داریم، از شهدا داریم./969/پ202/ب1

ارسال نظرات