۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۵۵۶۹۱۲
گودرزی خبر داد؛

فعالیت ۶ گروه اندیشه‌ورز در تولید دانش همایش فقه، قانون و واقعیت‌های اجتماعی

دبیر همایش بین المللی فقه قانون و واقعیت های اجتماعی به تشریح فعالیت دبیرخانه این همایش پرداخت و گفت: شش گروه اندیشه ورز به تولید دانش برای همایش بین المللی فقه قانون و واقعیت های اجتماعی پرداختند.
سومین کنفرانس بین المللی فقه، قانون و واقعیت های اجتماعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین گودرزی در مراسم افتتاحیه سومین همایش بین المللی فقه قانون و واقعیت های اجتماعی که عصر امروز در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد با اشاره به فعالیت های دبیرخانه این همایش عنوان کرد: در پی برگزاری دو کنفرانس بین المللی فقه و قانون و فقه، قانون و اخلاق در دو سال گذشته، برنامه ریزی برگزاری کنفرانس سوم با عنوان«فقه، قانون و واقعیت های اجتماعی» از بهار سال جاری آغاز شد.

وی افزود: در گام نخست دبیرخانه این همایش تشکیل و سپس فعالیت های این دبیرخانه با هدف گفتمان سازی، ترویج، توسعه و تعمیق پشتیبانی فقه از قانون و واقعیت های اجتماعی آغاز شد.

دبیر همایش بین المللی فقه قانون و واقعیت های اجتماعی تصریح کرد: در گام دوم با برگزاری پنج نشست علمی با حضور اساتیدی از رشته های مرتبط، اهداف، محورها و زیرمحورهای کنفرانس تدوین و نهایی شد.

وی تشکیل هیأت علمی همایش را از دیگر فعالیت های انجام شده دانست و خاطرنشان کرد: در گام سوم هیأت علمی همایش با بهره گیری از شخصیت های برجسته علمی تشکیل شد و به منظور تولید ادبیات علمی و کاربردی در راستای این همایش، چهار سطح تولید دانش در نظر گرفته شد.

گودرزی اضافه کرد: با توجه به تخصصی بودن همایش، در سطح اول سفارش تدوین مقاله به اساتید برجسته داده شد و به پانزده تن از اساتید و صاحب نظران داخلی و پانزده تن نیز از اساتید و صاحب نظران خارجی سفارش مقاله داده شده و همچنین پوستر فراخوان نگارش مقاله نیز به مراکز علمی و پژوهشی حوزوی و دانشگاهی ارسال شد.

وی ادامه داد: در سطح دوم نیز نشست های تخصصی با همکاری مراکز علمی مانند دانشگاه تهران، مؤسسه جرم شناسی دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، پردیس فارابی دانشگاه تهران و دانشگاه کاشان برگزار شد و اساتید و صاحب نظران به ارائه دیدگاه های خود پرداختند که در این سطح 64 استاد و اندیشمند مشارکت فعالانه ای داشتند.

دبیر همایش بین المللی فقه قانون و واقعیت های اجتماعی تأکید کرد: در سطح سوم نیز مصاحباتی با 14 تن از اساتید صاحب نام کشور از طریق ارائه پرسش های ویژه با موضوعات متنوع، انجام شد.

گودرزی افزود: تشکیل هیأت اندیشه ورز در بخش های مختلف از فعالیت های انجام شده در سطح چهارم این تولید دانش محسوب می شود که بر این اساس بر آسیب شناسی اجتماعی مسائل جاری مرتبط با حوزه تقنین تمرکز شده و 6 گروه اندیشه ورز در این زمینه به فعالیت پرداختند.

وی ابراز کرد: این فعالیت ها سبب شد تا 15 اثر به صورت کتاب، ویژه نامه و کتابچه تهیه و جهت نشر در کنفرانس و ارجاع به بخش های مختلف تصمیم سازی و اجرایی منتشر شود.

دبیر همایش بین المللی فقه قانون و واقعیت های اجتماعی در پایان خاطرنشان کرد: دبیرخانه اجرایی این کنفرانس نیز با تشکیل 9 کمیته اجرایی، وظیفه مدیریت بخش اجرای همایش را برعهده داشتند و همچنین به منظور ثبت رویدادهای همایش، ضبط تصویری نشست ها، ساخت کلیپ و مستند و تیزر انجام شد./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات