۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۵۵۷۲۶۷
مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری:

فقه شیعه بهترین ظرفیت برای اثبات کارآمدی نظام دینی است

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری با اشاره به این که پویایی فقه شیعه ظرفیت پاسخگویی به همه نیازهای روز جامعه را داشته و دارد، گفت: باید از ظرفیت فقه برای کارآمدی نظام دینی و پاسخگویی به نیازهای روز جامعه بهره گرفته شود.
مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) امروز در بازدید جمعی از مسؤولان مدیریت حوزه علمیه استان از مراحل ساخت این مدرسه، افتتاح و بهره برداری رسمی فضای آموزی و اداری این حوزه در مرداد ماه امسال خبر داد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود پیشرفت فیزیکی این مدرسه علمیه را بیش از 95 درصد اعلام کرد و افزود: تنها برخی تجهیزات داخلی این مدرسه باقی مانده که به زودی تجهیز و تکمیل خواهد شد.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که قدمت ساختمان قبلی مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) بیش از 200 سال بوده است، بیان داشت: بسیاری از شخصیت های بنام حوزه روزی در این مدرسه علمیه تحصیل کرده اند.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری با بیان این که متأسفانه فضای آموزشی این مدرسه به دلیل فرسودگی شدید امکان استفاده برای طلاب را نداشت، خاطرنشان کرد: با هماهنگی های صورت گرفته با مرکز مدیریت بسترهای لازم برای احداث یک مجموعه آموزشی و اداری فراهم شد.

وی با اشاره به این که برای احداث این فضا از هیچ مجموعه ای کمک نگرفته ایم و تنها با بهره گیری از مشارکت های مردمی این فضا را تا این حد رسانده ایم، تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از نهادهای دینی و فرهنگی نه تنها کمکی در احداث این مجموعه نکردند بلکه سدی در برابر ساخت این مجموعه بودند.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که همه توان خود را به کار گرفتیم تا استقلال حوزه حفظ بماند، خاطرنشان کرد: استقلال در حوزه همواره یکی از مهم ترین شاخصه های علما و فقهای شیعه بوده است و این مسأله مهم همواره نیز باید حفظ شود.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری با اشاره به این که حوزه و روحانیت هیچ گاه به دولت ها وابسته نبوده اند، تصریح کرد: حوزه های علمیه در طول تاریخ با حمایت های مؤمنان و افراد متقی اداره شده و امروز نیز باید تلاش کنیم همان شیوه را ادامه دهیم.

وی در ادامه با بیان این که ساختمان جدید مدرسه علمیه سعادتیه سابق و آیت الله صالحی(ره) فعلی با دو هزار زیربنا احداث شده است، بیان داشت: این ساختمان جدید ظرفیت پذیرش 150 طلبه شب خواب را دارد.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که ظرفیت کل این مدرسه بیش از 500 طلبه را خواهد داشت، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این مدرسه علمیه دارای هفت مدرس، سلف سرویس، سالن کنفرانس، ساختمان اداری، کتابخانه و هفت هجره با ظرفیت بالا است.

وی با اشاره به این که علیرغم این که فضای آموزشی این مدرسه به دلیل تجدید بنا تخریب شده بود اما دروس حوزه حتی برای یک روز هم تعطیل نشده است، تصریح کرد: همه برنامه های آموزشی، پژوهشی و اخلاقی مدرسه در فضای جدیدی برگزار می شود.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) در بخش دیگری از سخنان خود توجه به موضوعات تخصصی در حوزه را یک ضرورت مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز روز جامعه، نگاه تخصصی به فعالیت های حوزوی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که امروز جامعه با مسائل و موضوعات جدیدی روبرو است که این مسأله نقش حوزه را پررنگ تر می کند، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تمرکز طلاب بر روی رشته ها و دروس تخصصی بیشتر شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که پویایی فقه شیعه ظرفیت پاسخگویی به همه نیازهای روز جامعه را داشته و دارد، افزود: باید از ظرفیت فقه برای کارآمدی نظام دینی و پاسخگویی به نیازهای روز جامعه بهره گرفته شود.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) با بیان این که یکی از برنامه های ما در ساختمان جدید توجه ویژه به مباحث تخصصی در حوزه است، خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد با اخذ مجوزهای لازم مرکزی تخصصی را در یکی از رشته های حوزوی مورد نیاز جامعه راه اندازی کنیم./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات