۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۵۶۰۳۲۳
حجت الاسلام والمسلمین شبستری:

دولت برای نجات کارخانه ها از بحران اقتصادی اقدام عملی کند

نماینده خبرگان با بیان این که کارخانه‌ها و بنگاه های تولیدی بسیاری در بحران اقتصادی قرار دارند، گفت: دولت موظف است با کمک‌های مادی و معنوی این کارخانه‌ها را از ورشکستگی نجات دهد.
حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بیان داشت: نامگذاری سال 97 به سال «حمایت از کالای ایرانی» در ادامه شعارهای سالهای گذشته بوده است.

وی با بیان این که حمایت از کالای ایرانی یکی از مصادیق حمایت از تولیدات داخلی و افزایش اشتغال است، اظهار داشت: سالها است که دغدغه رهبر معظم انقلاب بهبود وضع معیشت و اقتصادی مردم جامعه بوده که با اجرای اقتصاد مقاومتی قابل تحقق است.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: فرمایشات و مطالبات رهبر معظم انقلاب راه نجات از مشکلات اقتصادی کشور است، از این رو برای حمایت از کالای ایرانی همه مردم و مسؤولان وظایفی دارند تا با اقدامات عملی و لازم شاهد کاهش مشکلات و شکوفایی اقتصاد کشور باشیم.

وی با اشاره به ضرورت فرهنگسازی برای حمایت از کالای ایرانی، تصریح کرد: مردم ایران باید توجه داشته باشند که حمایت از کالای ایرانی به منزله حمایت از فرزندان ایرانی است، چرا که خرید کالای ایرانی منجر به افزایش تولید داخلی میشود و افزایش تولیدات داخلی مستلزم افزایش اشتغال است.

استاد حوزه علمیه  خطاب به مردم ایران، عنوان کرد: با عزت و افتخار کالای ایرانی را خریداری کنید و بدانید که این کار موجب عزت و رشد اقتصادی کشور خواهد شد، کشور از معضل بیکاری رهایی خواهد یافت و در نهایت تحریمها کارایی خود را از دست خواهند داد.

وی گفت: تولیدکنندگان و کارگزاران نیز باید توجه داشته باشند که برای جلب رضایت و اعتماد هموطنان خود، بایستی عزمی جزم داشته باشند تا کیفیت کالاهای تولیدی خود را بالا ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری با ابراز نگرانی از شرایط امروز کارخانهها و بنگاههای تولیدی، اظهار داشت: کارخانههای بسیاری در بحران اقتصادی قرار دارند. دولت موظف است با کمکهای مادی و معنوی این کارخانهها را از ورشکستگی نجات دهد.

وی افزود: واردات بیرویه و قاچاق کالا ضربه سهمگینی به تولیدکنندگان داخلی میزند، به همین علت مبارزه جدی با قاچاق کالا یکی دیگر از وظایف دولت مردان به شمار میآید.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: سودجویان و فرصتطلبان با قاچاق کالا از مبادی رسمی و غیررسمی هزینهای در گمرک پرداخت نمیکنند، از این رو میتوانند اجناس خود را زیر قیمت بازار ارائه کرده و سود هنگفتی عاید خود کنند. 

وی در پایان اظهار داشت: امیدواریم دولت دوازدهم در راستای تحقق شعار سال پیشگام باشد تا از یک سو تولیدکنندگان داخلی از حمایت دولت بهرهمند شوند و از سوی دیگر معضل بیکاری در کشور برطرف شود./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات