۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۵۶۰۵۲۸
آیت الله مجتهد شبستری در گفت‌وگو با رسا:

جلوگیری از واردات کالاهای غیرضروری و مبارزه با قاچاق سبب تحقق شعار سال می شود

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به راه های تحقق شعار سال، گفت: جلوگیری از واردات کالاهای غیر ضروری، مبارزه با قاچاق، حمایت از تولید کنندگان و استفاده مردم از تولید داخلی سبب تحقق شعار سال می شود.
آیت الله مجتهد شبستری

آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به علت نامگذاری سال ۹۷ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی، گفت: مقام معظم رهبری معمولاً با توجه به شرایط موجود و تناسب های مقتضی جامعه برای سالها شعار و نام هایی انتخابی می فرمایند و در سالهای اخیر به واسطه بیماری اقتصادی و مشکلات پیش آمده در زمینه اقتصاد نامگذاری های مناسب و حکیمانه ای داشته‌اند.

آیت الله شبستری افزود: سال ۹۶ عنوان تولید و اشتغال را داشت. نظر به اینکه از موانع پیشرفت، استفاده از کالاهای خارجی است که فراوان وارد کشور می شود، رهبری در طلیعه سال ۹۷ از مسؤولان و مردم خواستند تا از واردات، خرید و فروش و مصرف اجناس غیر ضروری خودداری کنند تا فرهنگ استفاده از کالاهای خارجی در جامعه تضعیف شود و از این راه اقتصاد کشور رشد و شکوفایی داشته باشد.

وی با اشاره به میزان تحقق پذیری شعار امسال، گفت: اگر دولت به طور جدی و قاطع از واردات کالاهای غیرضروری جلوگیری کند با ورود کالاهای قاچاق مبارزه کامل صورت پذیرد و از تولیدکنندگان داخلی را حمایت کند و از طرفی تولیدکنندگان به مرغوبیت و کیفیت محصولات بیفزایند، همچنین همه مردم به اقتصاد ملی و مصرف جنس داخلی تعصب داشته باشند و به طور خلاصه فرهنگ اقتصاد مقاومتی و توجه به درون نهادینه شود این شعار اجرایی می شود. با تحقق شرایط امید بیشتری به تحقق رهنمودهای رهبری وجود دارد. بنابرگفته  ایشان در صورت استفاده از ظرفیت‌های داخلی اقتصاد کشور جزء ۱۲ اقتصاد اول دنیا می‌شود.

متولی مدرسه علمیه آیت الله ایروانی اظهار داشت: رهبر انقلاب در زمینه چگونگی حمایت از کالای ایرانی نکاتی مانند انطباق با نیازهای روز، ارزان تمام شدن، رقابت‌پذیر بودن با اجناس خارجی و ارتقای کیفیت اجناس را عنوان کردند.

به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی، نادیده گرفتن حقوق مسلم ملت فلسطین‌ است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اظهارات اخیر برخی مقامات سعودی مبنی بر به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی، گفت: پروژه سیاه روابط سعودی‌ها با رژیم صهیونیستی بر همگان روشن بود و اظهارات جدید ولی عهد عربستان رسوایی جدیدی را به وجود آورد. به رسمیت شناختن رژیمی که دست هایش تامرفق به خون مسلمانان آغشته است و شدیدترین عداوت‌ها و جنایت ها را نسبت به اسلام داشته است از طرف یک مقام رسمی سعودی که نام خادم الحرمین شریفین را به خود می دهد به معنای نادیده گرفتن  حقوق مسلم ملت مظلوم فلسطین است. بنابراین باید از طرف دولت‌ها و ملت‌های مسلمان واکنش مناسبی صورت گیرد./۸۱۱/ت303/ب1

ارسال نظرات