۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۵۶۱۰۵۸
حجت‌الاسلام انصاری در گفت وگو با رسا:

مصرف کالای خارجی با توقع افزایش اشتغال در تعارض است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مصرف کالای خارجی و توقع افزایش اشتغال را در تعارض دانست و گفت: اگر از کالای خارجی استفاده شود نباید انتظار داشت که کارخانه‌ ها فعال و کارگران شاغل باشند.
مجید انصاری

حجت‌الاسلام مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، حمایت از کالای ایرانی را دارای ابعاد مختلفی دانست و گفت: وظایف مختلفی بر عهده دستگاه‌های نظارتی، تولید کنندگان، رسانه‌ها، دستگاه‌های فرهنگی و مردم است؛ بخشی از وظایف هم سهم مسؤولان ذیربط در دولت، مجلس، قوه قضائیه و سایر دستگاه‌ها است تا بستر سرمایه‌گذاری و حمایت از تولید داخل را هموار کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: قوای مختلف باید حمایت‌های مالی، حقوقی و قضائی از بخش تولید و مصرف داشته باشند و برنامه‌ریزی‌های دقیق سخت افزاری و نرم‌افزاری را انجام دهند؛ تولید‌گران دولتی، خصوصی و تعاونی نیز باید در ارتقای کیفیت کالای خود توانایی رقابت با کالاهای خارجی را داشته باشند، زیرا ما در جزیره مستقلی زندگی نمی‌کنیم و جدای از دنیا نیستیم.

وی در توصیه به تولید کنندگان اظهار داشت: تولید کنندگان باید سود را پایین بیاورند، در تحقیقات سرمایه‌گذاری کنند، ذائقه مصرف‌کننده را در نظر بگیرند و بدانند که در بازاری پررقابت فعالیت می‌کنند؛ از فرهنگ نادرستی که به دنبال کاستن از کیفیت و بزک کردن دروغین کالا است فاصله بگیرند که این کارها اعتبار تولید کننده را در داخل و خارج کشور خواهد کاست.

حجت‌الاسلام انصاری ادامه داد: تولید کنندگان باید از تکنولوژی روز دنیا استفاده کرده، در حوزه تحقیق، پژوهش و آزمایش وارد شوند و به دنبال سود کمتر و مداوم باشند نه سود بیشتر ولی دفعی.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش بخش فرهنگ در کشور گفت: آموزش و پرورش و تریبون‌های عمومی به‌ویژه صدا و سیما باید مستمر و تأثیرگذار کالاهای داخلی را ترویج کنند، فرهنگ مصرف داخل را به مردم بیاموزند و کاملاً به جامعه تفهیم کنند که هر کالایی از داخل می‌خرند زمینه اشتغال فرزندان و هموطنان خود را فراهم کرده‌اند؛ این روند اگر به صورت معکوس دنبال شود ضمن از بین بردن اشتغال در کشور زمینه قدرتمند شدن کشورهای دیگر که در مواردی این کشورها از معاندان نظام اسلامی هستند را نیز فراهم خواهد کرد.

وی مصرف کالای خارجی و توقع مردم مبنی بر افزایش اشتغال در کشور را در تعارض توصیف کرد و ابراز داشت: اگر همه به بهانه دوام، کیفیت و قیمت، کالاهای خارجی را بخرند و نباید انتظار داشته باشند که کارخانه‌های کشور فعال باشند و کارگرانی در آن‌ها شاغل شوند.

حجت‌الاسلام انصاری ورود به بازارهای جهانی را قسمتی از حمایت از کالای ایرانی دانست و گفت: برخی از تولیدات کشور مانند سیمان، کاشی، سرامیک، فولاد و مانند این‌ها بیش از مصرف داخل تولید می‌شود و نیازمند فروش در بازارهای جهانی است؛ دیپلماسی قوی و تعامل با دنیا، کیفیت بالا و تبلیغات خوب ما را در صادرات بیشتر این کالاها و کالاهای دیگر یاری خواهد کرد./836/ت۳۰۱/ق

ارسال نظرات