۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۵۶۳۱۸۱
حجت الاسلام عباس زاده:

بقاع متبرکه لرستان میزبان برگزاری جشن نیمه شعبان هستند

معاون فرهنگی اوقاف لرستان از برگزاری مراسم نیمه شعبان در بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: در ۱۰ امامزاده این مراسم به صورت ویژه برگزار می شود.
معاون فرهنگی اوقاف لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمد جواد عباس زاده، معاون فرهنگی اوقاف لرستان، ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: مراسم نیمه شعبان در بقاع متبرکه استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در مناسبت های مختلف ویژه برنامه ها در امام زادگان شاخص برگزار می شود، افزود: در 10 امامزاده استان لرستان مراسم نیمه شعبان به صورت ویژه برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام عباس زاده با اشاره به اینکه مراسم جشن نیمه شعبان از دو روز پیش در امام زادگان آغاز شده است، عنوان داشت: این مراسم با حضور مبلغان برگزار می شود.

فعالیت 40 مبلغ در امام زادگان لرستان در آستانه نیمه شعبان

وی در ادامه با اشاره به اعزام مبلغ در مناسبت های دینی و مذهبی همچون ایام محرم، رمضان و ایام فاطمیه خاطرنشان کرد: در طول سال بیش از 20 مبلغ به صورت مستمر در امام زادگان فعالیت دارند.

معاون فرهنگی اوقاف لرستان اظهار داشت: به مناسبت نیمه شعبان و اعیاد شعبانیه نیز بیش از 15 نفر از مبلغان غیربومی به امام زادگان استان اعزام شده اند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هم اکنون 40 مبلغ بومی و غیربومی استان در امام زادگان لرستان فعالیت تبلیغی دارند و از ظرفیت تبلیغی این مبلغان در راستای تبیین فرهنگ مهدوی و آشنای نسل جوان با این فرهنگ بهره مند می شویم.

حجت الاسلام عباس زاده بیان داشت: در هر مناسبتی که از ظرفیت مبلغان غیربومی استفاده می شود، مبلغانی که به استان اعزام می شوند در کنار فعالیت تبلیغی در امام زادگان لرستان به مدارس نیز اعزام می شوند.

وی هدف از اعزام مبلغان به مدارس را برقراری ارتباط با دانش آموزان و تقویت باورهای دینی این قشر در کنار پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی آنان است، چراکه معتقد هستیم اگر نسل امروز خوب تربیت شوند و در برابر آسیب های اجتماعی مصون باشند، جامعه ای سالم خواهیم داشت./9451//۲۰۳/خ

ارسال نظرات