۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۵۶۳۳۱۴

بازدید آیت الله اعرافی از حوزه علمیه بناب

مدیر حوزه های علمیه در جریان سفر به استان آذربایجان‌شرقی از حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب بازدید کرد.
آیت الله اعرافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور به همراه جمعی از مسؤولان حوزوی استان آذربایجان شرقی در جریان سفر به شهرستان بناب از حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) این شهرستان بازدید و با تولیت، اساتید و طلاب این مرکز علوم دینی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در جمع طلاب حوزه علمیه بناب با تأکید بر این‌که دوران تحصیل در حوزه فرصتی برای ارتقای سطح معنوی و معرفتی برای طلاب است، خاطرنشان کرد: از روزی که وارد حوزه شده‌اید، شرباز امام زمان(عج) شناخته می‌شوید، بنابراین تمامی گفتار، رفتار و اعمال شما باید معرف فرهنگ مهدوی باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان این‌که توجه به زی‌طلبگی و تکریم اساتید دو اصل مهم در اخلاق دوران تحصیل حوزوی است، تصریح کرد: امروز جامعه بیش از هر زمانی نیازمند عالم عامل، مهذب و فاضل است، انتظاری که جامعه از روحانیت دارد، به مراتب گسترده‌تر از گذشته است.

آیت‌الله اعرافی رسالت امروز طلاب علوم دینی را همان رسالت انبیا و اولیای الهی دانست و خطاب به طلاب حوزه علمیه بناب یادآور شد: سعی کنید در کنار تحصیل علوم و معارف اسلامی؛ خود را مجهز به دانش روز کرده و از فضاهای تبلیغی نو استفاده کنید، تا بتوانید در میان نسل جوان نیز اثرگذار باشید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت ولی‌عصر(عج) گفت: اعتقاد به موعود، در همه ادیان مطرح بوده و عقیده مشترک همه آنها به شمار مى آید؛ و هر دین و مکتبى به تناسب فرهنگ دینى و ملى خود از موعود آخرین به نامى یاد کرده است.

مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان این‌که اندیشه مهدویت و ظهور موعود جهانى در آیین آسمانى اسلام، جایگاه و جلوه بیشترى دارد، افزود: با وجود دلایل معتبر از آیات و روایات متواتر و قطعى، همه مذاهب اسلامى بر ظهور «مهدى موعود» اتفاق نظر دارند. در این میان، مهدى موعود در مذهب شیعه، به دلیل جایگاه اعتقادى آن، از اهمیت،  قطعیت و شفافیت بیشترى برخوردار است.

وی با بیان این‌که موعود آخرالزمان جهان را از تاریکى جهل و غفلت و ظلم و ستم نجات خواهد داد، گفت: پرداختن به مسأله مهدویت، امری مهم و ضروری در عصر معاصر است؛ چراکه دشکنان اسلام و تشیع با القای تفکرات غلط و التقاطی به دنبال انحراف اندیشه اصیل مهدویت هستند./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات