۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۵۶۴۵۹۶

چند خبر کوتاه از خوزستان

راهیابی ۱۲ دانشجوی خوزستانی به جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویی، اجرای طرح سفیران قرآن و عترت در روستاهای هویزه، برپایی نمایشگاه قرآن و عترت در نیمه اول ماه رمضان و حذف محدودیت سنی در مسابقات قرآنی چند خبر کوتاه از خوزستان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، مرحله منطقه‌ ای سی و سومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور به میزبانی دانشگاه هرمزگان برگزار شد.

ایمان شیخ در رشته حفظ 20 جزء رتبه اول و رضا روزبهانی در رشته حفظ 10 جزء رتبه دوم از دانشگاه صنعت نفت، فاطمه سلامات در رشته حفظ 5 جزء رتبه سوم از مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان را به دست آوردند.

همچنین دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز در بخش حفظ قرآن کریم، در رشته حفظ کل قرآن هادی چنانی مقام سوم، در رشته 20 جزء امینه پرورش مقام دوم، در رشته حفظ 10 جزء فائزه جلالی مقام اول و مائده مراغی مقام سوم، در رشته حفظ 5 جزء زینب زائرچی مقام اول و سوسن عبیداوی مقام دوم، در رشته ترتیل؛ لیلا دورقی احمدی مقام اول و فریال خنافره مقام سوم، در رشته تحقیق هم الهام عساکره عنوان اول را به دست آورد.

برگزیدگان مرحله منطقه ‌ای به مرحله سراسری سی و سومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور راه یافتند.

اجرای طرح سفیران قرآن و عترت در روستاهای هویزه

میثم ساکی، مدیر مؤسسه قرآنی قدر هویزه از اجرای طرح سفیران قرآن و عترت از سوی این مؤسسه خبر داد و گفت: این طرح که قرار است در تعدادی از روستاهای این شهرستان اجرا شود، با محوریت فعالیت‌ های قرآنی و فرهنگی در چند بخش پیش بینی شده است.

مدیر مؤسسه قرآنی قدر هویزه با اشاره به اعزام مربیان قرآنی به روستاها به منظور اجرای این طرح گفت: برگزاری حلقه‌ های معرفتی، اجرای طرح نشاط و سلامت، آموزش کودک و نوجوان، آموزش خانواده و برپایی نمایشگاه‌ های مرتبط بخشی از فعالیت این مربیان است.

ساکی ادامه داد: برای اجرای این طرح، گروهی از مربیان در بخش های نشاط و سلامت(فعالیت‌ های ورزشی، برگزاری مسابقه، تست قندخون، آموزش اولیه پیشگیری از آسیب ها) آموزش خانواده، آموزش قرآن و معارف عترت و فعالیت‌ های هنری از قبیل برپایی نمایشگاه در روستاها فعالیت می‌ کنند.

مدیر مؤسسه قرآنی قدر هویزه گفت: هر کدام از این گروه ‌ها برای مخاطبان خاص خود برنامه اجرا می ‌کنند و تلاش بر این است که برای روستاهای نزدیک به هم برنامه ‌ای متمرکز اجرا شود.

برپایی نمایشگاه قرآن و عترت در نیمه اول ماه رمضان

سید کریم موسوی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: نمایشگاه قرآن و عترت امسال در نیمه اول ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به فراهم کردن مقدمات برپایی نمایشگاه تصریح کرد: محل موزه هنرهای معاصر را برای برپایی نمایشگاه مدنظر داریم، اما با توجه به شرایطی که موزه در حال حاضر دارد، هنوز پیگیر قطعی شدن این اتفاق هستیم.

این مقام مسؤول اظهار داشت: امسال مؤسسه قرآن اهل البیت(ع) و اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان در کنار ما و کمک حال ما در برپایی نمایشگاه خواهند بود. تلاش این است که حضور مؤسسات در نمایشگاه امسال پررنگ باشد.

موسوی افزود: با تعدادی از ناشران ملی برای حضور در نمایشگاه قرآن و عترت استان صحبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش صنایع دستی با چند شرکت از استان‌های فارس، خراسان رضوی، اصفهان همدان و تهران صحبت شده است با وجود این تلاش می کنیم در این بخش از شرکت‌ ها و مؤسسات استانی استفاده کنیم.

حذف محدودیت سنی در مسابقات قرآنی

حجت‌الاسلام حمید شویع نژاد، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خوزستان اظهار داشت: امسال مرحله شهرستانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم همانند سالهای گذشته با اسقتبال مردم همراه است. 

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خوزستان با بیان اینکه مسابقات امسال با حذف محدودیت سنی همراه است، گفت: شرکت کنندگان در رشته‌ های قرائت، ترتیل، حفظ، دعاخوانی، اذان و معارف به رقابت می‌ پردازند.

حجت الاسلام شویع نژاد افزود: مسابقات در شهرهایی همچون دزفول، باغملک، اندیمشک، مسجدسلیمان، برگزار شد و تا پایان اردیبهشت ماه در دیگر شهرهای استان همچون اهواز، شوش، شوشتر، ماهشهر، آبادان، بهبهان، رامهرمز، رامشیر، خرمشهر برگزار خواهد شد.

وی عنوان داشت: تعداد ثبت نامی ‌ها تاکنون در سامانه مسابقات قرآن 555 نفر است و تمهیداتی هم صورت گرفته که افراد در روز برگزاری مسابقات قادر به نام نویسی باشند./9456/پ204/ب1

ارسال نظرات