۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۵۶۴۶۷۹
استاد حوزه:

مبلغان در منابر از مباحث سیاسی و اجتماعی غفلت نکنند

حجت الاسلام همتیان بر ضرورت طرح مباحث اخلاقی، اجتماعی و سیاسی از سوی مبلغان در ماه مبارک رمضان تأکید کرد.
همتیان

حجت الاسلام محمد همتیان سورکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان به وظایف مبلغان در این ماه اشاره کرد و اظهار داشت: ماه رمضان شرفش به قرآن است که در این ماه نازل شده؛ یکی از محورهایی که در تبلیغات باید مطرح شود قرآن است.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه قم اضافه کرد: روحانیان محترم در کنار برنامه های تلاوت قرآن به تفهیم و بیان دستورات این کتاب آسمانی در جمع های مردمی و در مساجد و محافل همت مضاعف داشته باشند.

وی با اشاره به دومین محور ماه مبارک رمضان عنوان کرد: محور دوم لیله القدر است که عظمت آن بر احدی پوشیده نیست و فضیلت آن بالای هشتاد سال است و محور آن امام زمان(عج) است؛ این که قرآن می فرماید فرشتگان برای بررسی امور فرود می آیند آن چه مسلم است این است که به محضر امام زمان(عج) می رسند.

حجت الاسلام همتیان ادامه داد: بنابراین دومین محوری که در این ماه اهمیت دارد بحث ولایت به ویژه مباحث مهدویت و حضرت ولی عصر(عج) است که باید از سوی مبلغان مطرح شده و مردم وظیفه خود را در قبال امام غائب از نظر بدانند و خود را برای ظهور ایشان آماده کنند.

وی خاطرنشان کرد: سومین محوری که در این ماه اهمیت زیادی دارد بحث اخلاق محوری است، همچنان که در خطبه ای که پیامبر گرامی اسلام(ص) در آخرین جمعه ماه شعبان بیان و فضائل ماه مبارک رمضان را مطرح کردند به این مسأله اشاره شده که هرکس اخلاق خود را در این ماه نیکو کند برگ جواز و عبور از صراط را به او می دهند بنابراین اخلاق محوری در قرآن و در سیره اهل بیت(ع) و به طور کلی اهمیت دادن به مسائل اخلاقی از اهمیت دو چندان برخوردار است.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان این که مسائل سیاسی و اجتماعی نیز باید در منابر و تبلیغات مطرح شود به چهارمین محور اساسی تبلیغ در این ماه اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: یکی از فلسفه های روزه داری این است که مسلمانان مزه گرسنگی را بکشند تا بدانند مردم فقیر در چه وضعیتی هستند؛ این مطلب به این معنا است که در ماه مبارک رمضان باید به فکر گرسنگان باشیم و به همین جهت روایات زیادی داریم که اگر کسی در ماه مبارک رمضان دیگران را ولو به یک دانه خرما و یا لیوان آب افطاری بدهد خداوند او را مورد آمرزش قرار می دهد.

وی افزود: رسیدگی به امور مسلمانان، مباحث مسائل اجتماعی و سیاسی از جمله متعهد بودن در قبال مردم از جمله مباحثی محوری است که مبلغان محترم باید مد نظر قرار دهند، در مباحث اجتماعی مسائلی از جمله مباحث مردمی، حکومتی و خانوادگی نیز گنجانده می شود./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات