۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۵۶۵۸۸۳

اتهامات وزیر امورخارجه آمریکا علیه ایران کارشناسان آمریکایی را نیز شگفت‌زده کرد

وزیر امور خارجه دولت ترامپ در ادعایی واهی ایران را متهم به انجام عملیات ترور در اروپا کرد؛ موضوعی که کارشناسان آمریکایی را نیز به شگفتی واداشت.
مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا

به گزارش خبرگزاری رسا، صحبت های مارک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا در مورد جمهوری اسلامی از جهات مختلفی موجب برانگیختن تعجب و انتقاد طرف‌های مختلف در عرصه بین‌الملل، حتی همپیمانان آمریکا شد.

جدای همه ادعاهای پوچ و مضحک پومپئو علیه ایران و خط و نشان‌های قلدرمآبانه وی که از سوی رسانه‌ها و افراد حقیقی و حقوقی مختلف مورد نقد قرار گرفت، یکی از اتهامات وی به ایران، بیشتر جلب توجه کرد. پومپئو در سخنرانی خود، ایران را متهم به انجام عملیات ترور در اروپا کرد؛ ادعایی که موجب شگفتی کارشناسان امنیتی شد.

وی در صحبت‌های خود بدون آنکه توضیح داده و شاهدی بیاورد، ضمن آن که ایران را حامی طالبان در افغانستان دانست، گفت: امروز سپاه قدس ایران در قلب اروپا ترور انجام می‌دهد. (!)

طبق اعلام روزنامه انگلیسی گاردین، این اتهامات عجیب در حالی مطرح می‌شود که کشورهای اروپایی لااقل در دو دهه اخیر هیچ اقدام خصمانه‌ای را در اروپا از سوی ایران گزارش نکرده‌اند. حتی در سایر نقاط جهان نظیر آمریکای جنوبی به ویژه در مورد پرونده آمیا، مرکز یهودیان در آرژانتین نیز که به ادعای صهیونیست‌ها جمهوری اسلامی به آن متهم شده بود، هیچ مدرکی ارائه نشده است.

علاوه بر خبرنگاران گاردین، سایر خبرنگاران نیز از ادعای موهوم پومپئو علیه جمهوری اسلامی مبنی بر انجام عملیات ترور در اروپا، شگفت زده شدند؛ به طوری که برای رفع ابهام خود به هدر ناوْئِرت (Heather Nauert)، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مراجعه کردند که وی نیز پاسخ متناسبی برای ادعای پومپئو نداشت.

ناوئرت در پاسخ به سوال خبرنگاران با بیان این که به اطلاعات پومپئو برای ادعاهای خود دسترسی ندارد، گفت: در این مورد خاص نمی‌توانم اظهار نظر کنم چرا که پومپئو اطمینان داده‌است که ادعای وی بی‌پایه نیست و از ادعای خود دفاع می‌کند.(!)

در این میان حتی دیپلمات‌های آمریکایی متخصص در بخش ایران نیز از اتهامات وارده از سوی پومپئو به جمهوری اسلامی شگفت‌زده شدند.

حتی یکی از مخالفان جمهوری اسلامی تاکید کرد که هیچ مدرکی دال بر صحت ادعای پوپئو در مورد اتهام به عملیات ترور از سوی ایران وجود ندارد.

وی در اظهارنظری با در نظر گرفتن روابط ایران و اروپا گفت: بسیار نامعمول و بعید است که ایران دست به چنین کاری (عملیات ترور) بزند.

آنچه که بعد از پانزده ماه ریاست جمهوری جدید آمریکا به نظر می‌آید، این است که وی برخلاف دولت اوباما که در مقابل ایران سیاست چماق و هویج را اتخاذ کرده بود، ترامپ شمشیر را از رو بسته و با انتصاب‌های جنجال برانگیز خود نظیر پمپئو رییس سابق سی‌آی‌ای به عنوان وزیر امور خارجه و هاسپل، شکنجه‌گر سابق سازمان جاسوسی به عنوان رییس جدید سیا، در نظر دارد هرچه بیشتر در راستای سیاست‌های لابی‌های صهیونیست آمریکا و نیز دولت جعلی رژیم صهیونیستی گام بردارد. از این رو ابتدا از قرارداد هسته‌ای با ایران بیرون می‌آید و سپس وزیر امورخارجه دولت وی، انواع و اقسام اتهامات را متوجه جمهوری اسلامی می‌کند./۸۴۷/ب۹۰۱/ف

ارسال نظرات