۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۵۶۶۸۱۹
آیت الله طه محمدی:

امام حسن در سایه عقلانیت و سیاست گذاری های عظیم دشمن را ناکام کردند

امام جمعه همدان گفت: امام حسن(ع) با دست خالی در سایه عقلانیت و سیاست گذاری های عظیم جلوی تهاجم بی رحمانه دشمن را گرفتند و آنها را ناکام کردند.
سخنرانی آیت الله طه محمدی در میلاد امام حسن سخنرانی آیت الله طه محمدی در میلاد امام حسن سخنرانی آیت الله طه محمدی در میلاد امام حسن سخنرانی آیت الله طه محمدی در میلاد امام حسن سخنرانی آیت الله طه محمدی در میلاد امام حسن سخنرانی آیت الله طه محمدی در میلاد امام حسن سخنرانی آیت الله طه محمدی در میلاد امام حسن سخنرانی آیت الله طه محمدی در میلاد امام حسن سخنرانی آیت الله طه محمدی در میلاد امام حسن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان شب گذشته در جشن میلاد امام حسن مجتبی که در حسینیه شهر فامنین برگزار شد با اشاره به تولد امام حسن گفت: هیچ هدیه ای برای این نوزاد تازه متولد شده بهتر از خواندن دعای فرج برای فرزند امام مجتبی، حضرت مهدی (عج) وجود ندارد.

امام جمعه همدان با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) ابراز کرد: کاری که امام حسن مجتبی در برابر دشمنان اسلام انجام داد آن قدر برای امت اسلام خیر و برکت داشت که اگر تمام آنچه را که خورشید می تابد و غروب می کند را یک طرف ترازو و عملکرد امام مجتبی را طرف دیگر قرار دهند بازهم عملکرد امام حسن(ع) بالاتر است.

وی افزود: این حدیث نیازمند دقت و تامل است؛ چرا که خورشید بر تمام این عالم می تابد و همه زیر سایه خورشید هستند و خیر وبرکت تابش خورشید بر این عالم قابل بر آورد نیست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: در زمینه معرفت امام شناسی باید تجزیه و تحلیل کنیم که این کدام عملکرد امام حسن است که چنین جایگاهی دارد و با توجه به این موضوع و درک صحیح آن جایکاه و عظمت امام حسن ملموس تر است.

وی با اشاره به کینه دشمنان اسلام نسبت به پیامبر و آل او گفت: دشمنان قسم خورده اسلام پس از رحلت پیامبر به دنبال حذف اسلام و نام مقدس پیامبر اسلام و از بین بردن آثار آن بودند.

آیت الله طه محمدی خاطر نشان کرد: بعد از آنکه منافقان امیرالمومنین را ترور کردند در زمان امام حسن (ع) به کمک امپراتوری روم در صدد ترویج بت پرستی و از بین بردن اسلام نو پا بودند.

وی امام حسن(ع) را بسیار غریب دانست و گفت: دشمنان امام به وسیله پول همه مردم شهر را وسوسه کرده بودند و نتیجه آن این شد که امام کسی در کنارش نباشد و مظلوم تر از قبل شدند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امام حسن(ع) با دست خالی در سایه عقلانیت و سیاست گذاری های عظیم جلوی این تهاجم بی رحمانه را گرفتند و آنها را ناکام کردند.

وی تاکید کرد: اگر امروز ما جزء شیعیان هستیم به برکت امام حسن(ع) است چرا که تمام هست و نیستش را در این راه فدا کرد و اگر عاشورایی وجود دارد می توان آن را پیش از آن که حسینی بدانیم حسنی بنامیم.

امام جمعه همدان در پایان گفت: همانطور که دشمنان در گذشته با ایجاد تفرقه به دنبال تضعیف اسلام بودند امروز نیز جنگ بین شیعه و سنی تنها باعث خشنودی اسراییل، آمریکا و استکبار خواهد شد و این هوشیاری مسلمانان را طلب می کند./979/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات