۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۵۶۷۰۲۶
آیت الله میرباقری:

آفت‌های جامعه مومنان از اختلاط با جامعه شیاطین است

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری گفت: مبدأ فساد، توحش منظم و جنگل مدرن غربی است که همجنس‌گرایی را به عنوان یک قانون پذیرفته و قصد تحمیل آن را به سایر کشورها دارد.
آیت الله میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد مهدی میرباقری نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری در مراسمی که شامگاه گذشته در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد، در ادامه ترجمه خطبه ۲۲۲ نهج البلاغه، گفت: منظور از ذکر فقط اذکار زبانی، قلبی و فکری نیست بلکه حقیقت ذکر در قرآن، گاهی تطبیق به خودِ کتاب الهی می‌شود.

وی افزود: قرآن مقامات و باطنی دارد که در قالب کلمات در اختیار ما قرار گرفته است. درجات بهشت متناسب با آیات قرآن و مقامات اهل بیت(ع) است. شفاعت قرآن مقبول درگاه الهی است. اهل قرآن کسانی هستند که با قرآن شب زنده داری کرده و زندگی خود را بر اساس این کتاب مقدس قرار داده‌اند. منظور از ذکر، فقط ذکر لفظی نیست و همه آنچه در ذیل قرآن است و جریان بین حق و باطل را نشان می‌دهد، ذکر است.

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: حدود و آیات الهی ذکر است. هر کسی که در پرتو قرآن زندگی کند به حقیقت ذکر رسیده است. ذکر عبد نسبت به خدای متعال، برای بنده آرامش می‌آورد. اهل ذکر، اهل انس با نبی اکرم(ص) هستند و در فضای نورانی نبوت و ولایت حضرت زندگی می‌کنند.

وی ابراز داشت: درجات سیر مومنان به اندازه سیر درجات آنها در وادی ولایت امام است. دنیا و تجارت‌های آن نمی‌تواند اهل ذکر را به خود مشغول کند. اهل ذکر در دنیا بسیار کار می‌کنند اما تعلق روحی به آن ندارند و تنها با خدا تجارت می‌کنند. تجارتی که طرف آن خدای متعال باشد، ذکر است و تجارتی که طرف آن، اهل دنیا هستند، غفلت و لهو است.

آیت الله میرباقری بیان داشت: دنیا، دارِ ولایتِ ائمه جور، ظلم و شیطان است که مردم را به واسطه تجارت، غافل می‌کنند. بیع و دستگاهی که انسان را از انبیا و ائمه(ع) جدا کند، لهو است.

وی اظهار داشت: مناسبات نبی اکرم(ص) در عالم، قسط است. اهل ذکر افزون بر اینکه خود به بیداری رسیده‌اند، در گوش اهل غفلت نیز ندا می‌کنند تا آنها را نیز نجات دهند و به یاد خدا و قسط مشغول کنند. دنیا، محیط محرّمات الهی است.

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: مناسبات ولایت امام حق است و حق، قسط و عدل بر مدار مناسبات امام حرکت می‌کند. امر به معروف در واقع قیام به ولایت امام است و دروغ، خیانت، ظلم و فساد از دستگاه حضرت امیرالمؤمنین(ع) صادر نمی‌شود و هر جا ظلمی وجود دارد از ناحیه دشمنان دین است.

آیت الله میرباقری اظهار داشت: مبدا فساد، توحش منظم و جنگل مدرن غربی است که همجنس‌گرایی را به عنوان یک قانون پذیرفته و قصد تحمیل آن را به سایر کشورها دارد. وقتی سندی مانند سند ۲۰۳۰ در جامعه پیاده شد قطعاً دیگر عمل قبیح و شنیع یک معلم متجاوز به دانش‌آموزان، زشت و نامتعارف تلقی نمی‌شود و منکر در جامعه به شکل یک قانون عمومی به اجرا درمی‌آید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه آفت‌های جامعه مومنان از اختلاط با جامعه شیاطین است و محور آن کسانی هستند که بعد از غفلت و فریب خود، دیگران را نیز به آن دعوت می‌کنند اما در آخرت بساط آنها برچیده می‌شود و جایگاهی ندارند./969/پ202/ب1

ارسال نظرات